اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران خبر داد

برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مساجد گچساران

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران از برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در شب شهادت آن حضرت در مساجد و حسینیه‌های این شهرستان خبر داد.

برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مساجد گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید عبدالرحیم ملکوتی‌اصل صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری شئون اسلامی و فرهنگی که به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) برگزار شد، گفت: به مناسبت شهادت ششمین اختر تابناک ولایت و امامت، امام جعفر صادق (ع) مراسم عزاداری در نقاط مختلف این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های مختلف مذهبی و فرهنگی برای اجرا در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) در مساجد و حسینیه‌ها و بقاع متبرکه این شهرستان برنامه‌ریزی شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران با بیان این‌که از عموم مردم برای حضور در این برنامه‌ها دعوت به عمل آمده است، اظهار داشت: این برنامه‌ها بعد از نماز مغرب و عشا در شامگاه یکشنبه با مداحی مداحان اهل‌بیت (ع) و سخنرانی روحانیون، امامان جماعت و سخنرانان دینی و مذهبی برگزار می‌شود.

ملکوتی‌اصل با اشاره به برگزاری مراسم‌ عزاداری توسط هیئت‌های مذهبی تصریح کرد: مداحان در این شب ضمن قرائت ادعیه به عزاداری و مرثیه‌سرایی می‌پردازند.

وی از روحانیون و سخنرانان این مراسم مذهبی خواست تا در مراسم عزاداری شهادت ششمین اختر تابناک ولایت و امامت، امام جعفر صادق (ع)، سیره، جنبش علمی و شرایط عصر این امام بزرگوار را به‌ویژه برای جوانان و نوجوانان تبیین کنند.

برپایی ایستگاه صلواتی در نقاط مختلف گچساران

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران همچنین از برپایی ایستگاه‌های صلواتی در چند نقطه از شهر خبر داد و عنوان کرد: این ایستگاه‌های صلواتی با مشارکت مردم و در نقاطی از جمله مسجد امام جعفر صادق (ع) سه‌راهی، خیابان هلال احمر و مسجد شهیدان برپا می‌شود.

ملکوتی‌اصل با اشاره به برخی ویژگی‌های شخصیتی امام جعفر صادق (ع) یادآور شد: این امام بزرگوار در ترویج فرهنگ شیعی فعالیت‌های زیادی داشتند و افزون بر 4 هزار شاگرد را در مکتب خود تربیت کرد.

وی گفت: زندگى‌ پر بار امام‌ جعفر صادق ‌(ع) با خلافت‌ پنج‌ نفر از بنى‌ امیه‌ و 2 نفر از خلفاى‌ عباسى‌ مصادف‌ بود و هر یک از این خلفا‌ در بیداد و ستم‌ بر یکدیگر پیشى‌ داشتند.

ملکوتی‌اصل تصریح کرد: امام جعفر صادق (ع) در دوران خلافت هفت خلیفه عباسی به ترویج دین و مذهب شیعه پرداخت و سرانجام به دست منصور عباسی و عوامل وی به شهادت رسید.

انتهای پیام/82001/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول