اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیتی جامعة الزهرا مطرح کرد

شکوفایی علوم اهل بیت(ع) در دوران امام صادق(ع)

معاون تربیتی جامعة الزهرا گفت: دوران امام صادق(ع) دوران شکوفایی علوم اهل بیت(ع) و گسترش اسلام ناب و تشیع در سراسر بلاد اسلامی بود.

شکوفایی علوم اهل بیت(ع) در دوران امام صادق(ع)

حجت‌الاسلام احمد شیخ بهایی عصر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: در دوران پیشوای ششم شیعیان هجوم مکتب‌های مختلف فکری، فقهی، عقیدتی و فلسفی اتفاق می‌افتاد.

وی خاطرنشان کرد: ظهور و بروز مکاتب در دوران پیشوای ششم شیعیان زمینه بحث علمی و فقهی را فراهم کرد و امام در این دوران آنچه را دستخوش تغییرات و تحریفات شده بود، اصلاح کرد.

معاون تربیتی جامعة الزهرا با بیان اینکه امام جعفر صادق(ع) توانست مکتب اسلام را به طور واضح در زمان خود برای مردم تبیین کند گفت: بیش از 4 هزار نفر از محضر پیشوای ششم شیعیان کسب فیض کردند و بسیاری از افراد از این امام بزرگوار نقل حدیث می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: امام جعفر صادق(ع) در گسترش مباحث علمی به خوبی درخشید و توانست با شناسایی و تربیت شاگردان حرکت فکری و علمی را در زمینه مباحث مختلف به وجود آورد.

شیخ بهایی عنوان داشت: پیشوای ششم شیعیان در تربیت افراد مختلف به استعداد آنها توجه داشت و بر اساس استعداد و تخصص مطالب را به آنها القا می‌کرد و حتی جابرین حیان که در علم شیمی تبحر داشت از جمله شاگردان این امام بزرگوار محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از اصحاب امام جعفر صادق(ع) در شهرهای مختلف پراکنده بودند و به همین صورت مکتب حضرت را ترویج می‌دادند.

معاون تربیتی جامعة الزهرا عنوان داشت: دوران امام صادق(ع) دوران شکوفایی علوم اهل بیت(ع)، گسترش اسلام ناب و تشیع در سراسر بلاد اسلامی بود.

انتهای پیام/78003/ک20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول