اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بروجن:

شکوفایی فرهنگ دینی اولویت نهضت امام صادق(ع) بود

امام جمعه بروجن گفت: ترویج و شکوفایی فرهنگ دینی و مذهبی اولویت نهضت امام صادق(ع) بود.

شکوفایی فرهنگ دینی اولویت نهضت امام صادق(ع) بود

حجت‌الاسلام غلامعلی حسین‌نژادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با تسلیت به‌مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام صادق(ع)، اظهار کرد: استفاده از علم بی کران امامت، تربیت دانش طلبان و بنیانگذاری فکری و علمی مذهب تشیع از ویژگی‌های بارز امام جعفر صادق(ع) است.

وی با اشاره به تعداد شاگردان امام صادق(ع) که به بیش از 4 هزار تن می‎رسید، گفت:  علم بی شمار امام صادق(ع) آن اندازه زیاد است که ابوحنیفه می‎گوید من هرگز فقیه‎تر از جعفربن محمد(ع) ندیده‎ام و او حتما داناترین امت اسلامی است.

حسین نژادیان ادامه داد: امام جعفر صادق(ع) با وجود آزارهای امویان و عباسیان از هر فرصتی برای راه‌اندازی و توسعه نهضت علمی خود استفاده می‎کردند.

امام جمعه بروجن با اشاره به اختناق و فشاری که در زمان امام جعفر صادق(ع)، گفت: جریان نفاق، یکی از خطرناک‎ترین انحرافات صدر اسلام است، به طوریکه از اولین لحظات رحلت پیامبر اکرم(ص)، تمام هجمه‌های منافقان به یک‌باره بر سر اهل بیت(ع) فرو ریخت.

وی با بیان اینکه عصر امام‌ صادق‌(ع) یکى‌ از طوفانى‌ترین‌ ادوار تاریخ‌ اسلام‌ است، گفت: در این دوره از یک‌ سو اغتشاش‎ها و انقلاب‎هاى‌ پیاپى‌ گروه‎هاى‌ مختلف‌ وجود داشت و از سویی دیگر عصر برخورد مکتب‌ها و ایدئولوژی‌ها و تضاد افکار فلسفى‌ و کلامى‌ مختلف‌ بود.

حسین نژادیان اولویت نهضت امام صادق(ع) را ترویج و شکوفایی فرهنگ دینی و مذهبی دانست و افزود: برهمین اساس حرکت امام جعفر صادق(ع) به سوی حرکتی علمی سوق پیدا کرد تا از این گذر علاوه بر پایان دادن به رکود و سکوت مرگبار فرهنگی، اختلاط و التقاط مذهبی و دینی و فرهنگی نیز زدوده شود.

وی تربیت مبلغان را از دیگر اقدامات امام صادق(ع) در راستای زدودن شبهات دین برشمرد و گفت: مبارزه با برداشت‎های سلیقه‌ای از دین از دیگر اقدامات امام صادق(ع) در مسیر مبارزه با انحرافات بود.

انتهای پیام/68001/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول