اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گفت‌و‌گوی تفصیلی فارس با رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان

دیدار بسیج هنرمندان زنجان با خانواده شهدای هنرمند

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان گفت: به منظور برگزاری مطلوب کنگره شهدای هنرمند استان زنجان، از خانواده‌های شهدای هنرمند دیدار می‌شود.

دیدار بسیج هنرمندان زنجان با خانواده شهدای هنرمند

سیدجواد هاشمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای هنرمند استان زنجان در اواخر سال‌جاری اظهار کرد: به همین منظور برنامه‌ریزی لازم برای دیدار با خانواده‌های شهدای هنرمند استان زنجان انجام شده است.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج هنرمندان برای شناسایی همه شهدای هنرمند استان اقدامات لازم را انجام می‌دهد، افزود: پس از شناسایی شهدای هنرمند، برای دیدار و تایید آثار شهدای هنرمند، اعضای شورای مرکزی سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان از خانواده‌های شهدای هنرمند دیدار می‌کنند.

وی با اشاره به دیدار سازمان از خانواده‌های شهدا در طول شش ماه گذشته افزود: هدف سازمان دیدار از همه خانواده‌ها و تجلیل از خانواده‌های شهداست.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان ادامه داد: دیدار با خانواده‌های شهدای هنرمند استان زنجان به منظور جمع‌آوری اسناد و خاطرات مربوط به شهدای هنرمند صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 10 خانواده شهید هنرمند استان زنجان میزبان سازمان بسیج هنرمندان بوده است، افزود: شرکت در مراسم بزرگداشت شهدا، پخش بروشورهای تهیه شده توسط سازمان، چاپ کتاب و تهیه مستند شهدای هنرمند از جمله اقدامات سازمان در این زمینه است.

هاشمی از برگزاری سومین جشنواره فیلم کوتاه بسیج در زنجان خبر داد و افزود: سومین جشنواره فیلم کوتاه بسیج با عنوان «سکانس حماسه» در این استان برگزار می‌شود.

وی گفت: این جشنواره د‌ر بخش‌های داستانی، نماهنگ، انیمیشن، مستند و فیلمسازی برگزار می‌‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان خاطرنشان کرد: افزود: بیداری اسلامی و مقاومت ملل، انتظار، امید و آرمانگرایی و مضامین آئینی، اجتماعی از موضوعات این جشنواره است.

وی افزود: بازخوانی ارزش‌‌ها و آرمان‌‌های انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و تحقق شعار سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی از دیگر موضوعات این جشنواره محسوب می‌شود.

هاشمی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای هنرمند استان زنجان تصریح کرد: گرامیداشت شهدای هنرمند استان زنجان از دیگر موضوعات محوری این جشنواره است.

هاشمی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا 15 آذر سال‌جاری است، افزود: این جشنواره با همکاری سازمان بسیج هنرمندان برگزار می‌‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی زنجان، فرهنگسرای امام خمینی (ره)، سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان مراجعه کنند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان حداکثر زمان فیلم‌ها برای داستانی و انیمیشن 30 و 40 دقیقه و نماهنگ هفت دقیقه است.

وی بیان کرد: فیلم‌های ارسالی به دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه بسیج از سال 1390 به بعد باید ساخته شده باشد.

هاشمی تصریح کرد: آثار می‌توانند در بخش استانی در بخش برروی dvd با فرمت فایل پخش شده در دستگاه DVD ارسال شوند و آثار منتخب جشنواره‌های استانی برای بررسی نهایی و شرکت در جشنواره فیلم کوتاه بسیج مرحله کشوری بر روی نوار DVCAM ارسال شوند.

وی خاطرنشان کرد: به همراه آثار منتخبین بخش استانی دو قطعه عکس از صحنه و یک قطعه عکس پرسنلی از کارگردان به صورت دیجیتال بر روی CD باید ارسال شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان با بیان اینکه هر فرد حداکثر با سه اثر می‌تواند در جشنواره شرکت کند، اظهار داشت: فیلمنامه‌ها باید تایپ شده روی یک طرف کاغذ A4 دارای شماره صفحه و بدون طلق و شیرازه و منگنه باشد و همچنین خلاصه آن در دو صفحه ارائه شده و فایل فیلمنامه مورد نظر در قالب CD در فرمت WORD ضمیمه شود.

وی خاطرنشان کرد: آثار ارسالی بر روی DVD باید با فرمت قابل پخش در دستگاه DVD ضبط شده باشند بنابراین به فیلم‌های ضبط شده با فرمت‌های دیتا و غیره ترتیب اثر داده نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه منابع اولیه اطلاعات در خصوص آثار و خاطرات شهدا، از سوی این سازمان جمع‌آوری می‌شود، خاطرنشان کرد: انجام مصاحبه‌های مختلف، جمع‌آوری آثار صوتی، نوشتاری و تصویری شهدا صورت برای تهیه کتاب و بروشورهای مختلف از برنامه‌های این سازمان است.

هاشمی ادامه داد:  یکی از برنامه‌های جانبی جشنواره عکس استان زنجان، برگزاری نشست‌های گروه صالحین رشته عکاسی است.

وی با بیان اینکه این نشست‌ها به صورت تخصصی برگزار می‌شود، افزود: عکس‌های گروه‌های صالحین در این نشست‌ها مورد بررسی و نقد قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان با اشاره به حضور جوانان بسیجی عکاس در این نشست‌ها افزود: در حال حاضر این نشست‌ها ویژه بانوان برگزار می‌شود.

این مقام مسئول از تهیه و تدوین کتاب شهدای هنرمند استان زنجان خبر داد و افزود: کتاب شهدای هنرمند استان زنجان با جمع‌آوری آثار و خاطرات شهدای هنرمند در دست تهیه و تدوین است.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان به منظور برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای هنرمند استان زنجان اقدام به جمع‌آوری آثار شهدای هنرمند استان زنجان کرده است، افزود: کتاب شهدای هنرمند نیز به همین منظور چاپ می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان از ادامه شناسایی شهدای هنرمند استان زنجان خبر داد و گفت: سازمان نهایت تلاش را برای شناسایی همه هنرمندان شهید به کار می‌گیرد.

وی از همکاری سازمان‌های مختلف برای شناسایی شهدای هنرمند تقدیر کرد و افزود: از مردم زنجان نیز انتظار می‌رود سازمان بسیج هنرمندان را در این زمینه یاری کنند.

هاشمی با اشاره به جمع‌آوری آثار شهدای هنرمند استان زنجان افزود: وصیت‌نامه، زندگینامه و مصاحبه با اعضای خانواده شهدا از برنامه‌های سازمان است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان از ارائه بیش از 150  اثر به جشنواره طنین حماسه زنجان خبر داد و گفت: داوری آثار ارائه شده انجام شده است و در مراسم اختتامیه جشنواره برترین‌های این جشنواره اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: جشنواره شعر بسیج هر دو سال یکبار برگزار می‌شود که امسال نیز استقبال هنرمندان از این جشنواره مطلوب است.

هاشمی از ارائه 97 اثر به جشنواره شعر بسیج در سال 90 خبر داد و گفت: امسال تعداد آثار ارائه شده چشمگیر است.

وی با اشاره به آمادگی استان زنجان برای برگزاری این جشنواره افزود: این جشنواره شهریور ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان از تهیه ویژه‌نامه جشنواره شعر بسیج خبر داد و گفت: با جمع‌آوری آثار ارائه شده این ویژه‌نامه در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی از حضور هنرمندان بسیجی در این جشنواره تقدیر کرد و گفت: برگزیدگان این جشنواره به مرحله کشوری راه می‌یابند.

هاشمی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف از سوی این سازمان در سال‌جاری افزود: همکاری هنرمندان استان زنجان می‌تواند به اجرای مطلوب برنامه‌ها کمک کند.

انتهای پیام/73003/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول