اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

نهضت حسینی با کارگردانی سنجیده سید‌الشهدا رقم خورد

استاندار اردبیل گفت: نهضت بزرگ حسینی با کارگردانی سنجیده حضرت سید‌الشهدا رقم خورد که این حرکت خود در تاریخ ماندگار مانده است.

نهضت حسینی با کارگردانی سنجیده سید‌الشهدا رقم خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره سراسری میلاد سرخ در مجتمع فرهنگی – هنری فدک اردبیل اظهار داشت: دشمنان ما در طول تاریخ سعی کرده‌اند تا فرهنگ حسینی و نهضت عاشورایی را به رغم ریشه‌دار بودن آن مورد هجمه و تهدید سخت قرار دهند اما از این اصل غافل بودند که حیات اصلی مسلمانان ریشه در مکتب عاشورا دارد.

وی تصریح کرد: اگر مکتب عاشورا و عزت حسینی را از مسلمانان بگیرند دیگر چیزی باقی نمی‌ماند که بخواهند به آن افتخار کنند چرا که مکتب عاشورا مکتبی است که هزاران سال است در ابهت و عظمت آن قلم‌فرسایی شده و هنرهای ارزشمند متعدد پدید آمده است.

استاندار اردبیل ادامه داد: این مکتب در معماری و شکل‌گیری حقیقی جامعه بشری نقش‌آفرینی داشته و بهترین کارگردانان دنیا به این معماری احسنت می‌گویند.

نیکزاد با بیان اینکه با گذشت 14 قرن از نهضت عاشورا و مکتب اسلام همچنان واهمه به قلب دشمنان رخنه پیدا کرده است که مبادا اصالت این مکتب حیات آنها را بر باد دهد، خاطرنشان کرد: مکتب عاشورا قوت اصلی مسلمانان است و این قوت و قدرت نشان عزت جامعه اسلامی است.

این مسئول افزود: اردبیل نیز که از دیرباز صاحب مرام و سبک در مکتب سید‌الشهدا است همیشه از امام حسین (ع) و علمدار کربلا الگو گرفته و توانسته است به سمت قله‌های عزت و معرفت حرکت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود با استقبال از برگزاری این جشنواره و برپایی دبیرخانه دایمی آن در اردبیل، بیان داشت‌: ما آمادگی داریم تا این جشنواره همه ساله در اردبیل برگزار شود تا بتوانیم میزبانی هنرمندان و هنر‌آفرینانی باشیم که در عرصه و صحنه حضوری مقتدر دارند.

انتهای پیام/62007/ذ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول