اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج ادارات سپاه انصارالحسین(ع):

شهدا برای کسب مدال به جبهه نرفتند/ شهدا نمی‌خواستند شهروند نمونه شوند

مسئول بسیج ادارات سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه شهدا برای رضای خدا از همه چیز خود گذشتند، گفت: شهدا برای کسب مدال و شهروند نمونه شدن به جبهه نرفتند.

شهدا برای کسب مدال به جبهه نرفتند/ شهدا نمی‌خواستند شهروند نمونه شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدرضا موسوی عصر امروز در اختتامیه دوره آموزشی راویان دفاع مقدس استان همدان، اظهار داشت: امام راحل زمان تبعید خود در سال 42 فرمودند که «سربازان من در گهواره هستند»، اما همین سربازان در گهواره در انقلاب اسلامی نقش‌آفرین شدند.

وی ادامه داد: در زمان انقلاب اسلامی همان کودکان در گهواره جوانانی برومند شدند که به دعوت امام خمینی(ره) لبیک گفته و تمام اقوام ایرانی گردهم آمدند و انقلاب اسلامی ایران پیروز شد.

مسئول بسیج ادارات سپاه انصارالحسین(ع) افزود: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری به ثبات رسید؛ در حالی که در کشورهای دیگر انقلاب‌شان یا شکست خورد و یا به مسیر دیگری قرار گرفت.

* خون شهدا و اطاعت از ولی‌فقیه رمز به ثمره نشستن انقلاب ایران

وی اضافه کرد: دشمن با مشاهده اینکه مردم ایران جان خود را فدای پیر و مراد خود، امام خمینی(ره) می‌کنند؛ بعد از فتنه‌انگیزی‌های فراوان در کشور، جنگ هشت ساله را به ملت ایران تحمیل کرد.

موسوی تصریح کرد: جنگ در حالی به ایران تحمیل شد که کشور ارتش و تسلیحات مستحکمی نداشت، اما همه مردم به جبهه‌ها آمدند و افتخارآفرین شدند.

* واقعیات جنگ به درستی بیان شود

وی در ادامه خطاب به راویان دفاع مقدس گفت: شما راوی حماسه جنگ برای افرادی هستید که  از آن دوران بی‌اطلاعند و یا آگاهی کمی دارند،‌ بنابراین باید واقعیات جنگ را با زبانی صحیح برای مخاطبان روایت کنید.

مسئول بسیج ادارات سپاه انصارالحسین(ع) در ادامه با روایت خاطره‌ای از شهید عمادی، متذکر شد: شهید عمادی اهل روستای تفریجان بود و جزو طلاب بسیار شجاع که در عملیات کربلای چهار حضور فعالی داشت.

وی اذعان کرد: وقتی رزمندگان عرض رودخانه اروند را به سمت مواضع عراق طی می‌کردند؛ پس از برخورد به سیم خاردار، نیروهای بعثی از داخل کانال رزمندگان ایرانی را به گلوله بستند.

موسویان بیان داشت: شهید عمادی با مشاهده به شهادت رسیدن رزمندگان، خود را به روی یکی از میلگردهای نوک تیز که به «خورشیدی» معروف است، می‌اندازد تا نیروهای ایرانی با عبور از روی این شهید بزرگوار، در تیررس عراقی‌ها قرار نگیرند.

* شهدا نمی‌خواستند شهروند نمونه شوند/ خدا تنها دلیل ایثار شهداست

وی ادامه داد: اگر شهید روی «خورشیدی» می‌خوابد که رزمندگان از روی او عبور کنند به دنبال کسب مدال و یا انتخاب به عنوان شهروند نمونه نیست؛ بلکه فقط برای رضای خدا از همه چیز خود گذشته است.

مسئول بسیج ادارات سپاه انصارالحسین(ع) با اشاره به اینکه همیشه شهدا ما را به اطاعت از رهبری و ولایت توصیه کردند، افزود: اگر شهدا بودند غائله فتنه 88 رخ نمی‌داد که رهبری برای آرام کردن اوضاع از جان خود مایه بگذارد.

وی در پایان خطاب به راویان خاطرنشان کرد: توصیه جوانان به حجاب و حفظ عفت را فراموش نکنید و در این راستا علاوه بر بانوان به مردان جامعه هم تذکر لسانی دهید.

انتهای پیام/89019/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول