اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان:

شهدا در حیات ابدی خود چراغ راه ملت هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: شهدا زندگان جاویدند که در حیات ابدی خود چراغ راه ملت هستند.

شهدا در حیات ابدی خود چراغ راه ملت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمد سلیمانی عصر امروز در یادواره شهدای دولت و 15 شهید کارمند قروه اظهار کرد: استان کردستان 100 شهید گرانقدر در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی تقدیم کرده است که نماد الگوپذیری از شهیدان رجایی و باهنر هستند.

وی، شهیدان رجایی و باهنر را اسوه‌های ماندگار خدمت نام برد و خاطرنشان کرد: این شهدای گرانقدر شیفته خدمت خالصانه‌ای بودند که اسلام از آن به عنوان عبادت نام برده است.

سلیمانی تصریح کرد: دشمنان کوردل به زعم باطل خود، با به شهادت رساندن شهیدان رجایی و باهنر، توانستند آنان را از ملت ایران بگیرند ولی با گذشت سه دهه نام و یاد آنان بر تارک انقلاب می‌درخشد و چراغ مسیر حرکت خدمت مسئولان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان، این شهدای ارزشمند را نماد بارز ساده‌زیستی و عبودیت معرفی کرد و متذکر شد: شهدای دولت، شهدایی مکتبی بودند که نماز را بر کار مقدم می‌داشتند.

سلیمانی، مزد مجاهدان راه خدا را شهادت عنوان کرد و یادآور شد: این شهدای گرانقدر به زیبایی مزد کار و خدمت خود را از خدای خود گرفتند.

به گفته سلیمانی، شهدای کارمند نیز با تاسی به شهیدان رجایی و باهنر پا به عرصه جهاد و شهادت گذاشتند که شاید حضور در جبهه‌های نبرد حق وظیفه ذاتی آنان نبود ، اما راه خود را عاشقانه و با آگاهی کامل انتخاب کردند.

شهدا به برگزاری یادواره نیازی ندارند

وی با تأکید بر اینکه همه ملت ایران، نسبت به شهدا احساس دین می‌کنند، خاطرنشان کرد: شهدا به برگزاری یادواره نیازی ندارند، بلکه این ما هستیم که به این محافل احساس نیاز داریم، چرا که به فرموده مقام معظم رهبری، فضیلت زنده نگه‌داشتن یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان، فرهنگ ایثار و شهادت را فرهنگی برگرفته از واقعه کربلا برشمرد و افزود: این فرهنگ که عزت آفرینی و امنیت آفرینی از ثمرات برجسته آن است، ملت ما را در برابر طوفان هجمه‌های دشمنان دین و انقلاب بیمه کرده است.

وی ثبات کنونی کشورمان را مرهون پایبندی به این فرهنگ غنی دانست و گفت: اعتقاد به شهادت و پیروی از ولایت در کنار هم عامل اصلی این ثبات و امنیت است.

سلیمانی، بزرگترین افتخار دولت‌های اسلامی را خدمت‌گزاری به مردم عنوان و از آن به منزله ارزشی بسیار والا نام برد و افزود: این افتخار نیز به برکت خون شهدا حاصل شده است و از این رو همه دولت‌هایی که بر سرکار آمده‌اند حافظ دستاوردهای ارزشمند شهدا بوده‌اند.

وی به اجر و رسالت بازماندگان شهدا نیز اشاره کرد و گفت: این عزیزان امروز با پاسداری از راه شهدا منشاء خدمات ارزنده‌ای هستند.

سلیمانی گفت: تحمل سختی مهجور ماندن از شهدا برای بازماندگانشان به واسطه معامله‌ای است که با خدای خود انجام داده‌اند و در این راه صبور و شاکر هستند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، دولت یازدهم همان گونه که از ابتدای کار خود به اثبات رسانده است، در مسیر تداوم راه شهدا ثابت قدم و استوار باشد.

انتهای پیام/79009/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول