اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

سیاست اعتدال آثار تحریم را به حداقل می‌رساند

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت:‌ شعار اعتدال دولت یازدهم و سیاست‌های اتخاذ شده در این زمینه سبب شده تا آثار تحریم‌ها از بین برود.

سیاست اعتدال آثار تحریم را به حداقل می‌رساند

حسین پیرمؤذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، ‌اظهار داشت: تشکیل اتاق‌های مشترک بین دو کشور ایران و آذربایجان بسیار ضروری و حیاتی است.

وی تصریح کرد: معمولاً در دنیا برای مذاکرات اقتصادی بین بخش خصوصی اتاق‌های مشترک بین دو کشور مذاکره و آن را تصمیم دولت‌ها می‌کنند تا در مذاکرات سیاسی و تفاهم‌نامه‌های کشورها مدنظر قرار دهند.

این فعال بخش خصوصی خاطر نشان کرد: تأکید بخش خصوصی و اتاق ایران برای افتتاح و فعال شدن اتاق مشترک بین ایران و آذربایجان نیز برای از بین بردن این محدودیت‌هاست.

پیرمؤذن اضافه کرد: ما از بخش خصوصی و تجار کشور آذربایجان برای ارتقای روابط تجاری و نیز سرمایه‌گذاری در ایران دعوت می‌کنیم.

وی بیان کرد: پایین و ارزان بودن خدمات و قیمت کالا، پایین بودن هزینه تولید در ایران به خاطر انرژی و نیروی کار از مزیت‌های امر سرمایه‌گذاری در ایران است.

پیرمؤذن یادآور شد: مواد اولیه ارزان قیمت و پرداخت یارانه به کالاهای ضروری مردم توسط دولت پر تلاش ایران موجب شده تا شرایط برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید در کشور ایران فراهم شود.

رئیس اتاق اردبیل مشکلات ویزای تجار ایرانی را یکی از عوامل بازدارنده در توسعه تجاری اعلام کرد.

وی ادامه داد: با حذف یک‌طرفه ویزا و روادید از سوی ایران برای تجار و مردم آذربایجان شاهد حضور حداکثری مردم آذربایجان در ایران و شهرستان‌های مرزی هستیم و انتظار تجار و مردم ایران نیز از دولت آذربایجان این است که با اقدامی مشابه و حذف ویزا و روادید حداقل برای تجار و بخش خصوصی موجب گسترش و رونق فعالیت‌های اقتصادی دو کشور شوند.

پیرمؤذن با اشاره به سیاست‌های اقتصادی دولت جدید در ایران گفت: با به روی کار آمدن دولت جدید و اعتدال در ایران دیدگاه‌های دولت و بخش خصوصی به یکدیگر نزدیک شده و هر دو در کنار هم برای توسعه و بسط تولید ملی و صادرات بسیج شده‌اند.

وی افزود: هم دولت و هم بخش خصوصی در ایران با شعار اعتدال در سطح بین‌المللی برای کم کردن اثر تحریم و از بین بردن آن تلاش می‌کنند.

پیرمؤذن تصریح کرد: به همین جهت مذاکره با بخش خصوصی و تجاری کشورهای دوست و همسایه برای صادرات، واردات و تشکیل اتاق‌های مشترک بازرگانی در اولویت برنامه اتاق بازرگانی ایران قرار گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل با بیان اینکه مراودات اقتصادی بین دو کشور در حال افزایش است، خاطر نشان کرد: اعلام تراز تجاری به مبلغ 503 میلیون دلار بین دو کشور جای خرسندی است اما کافی نیست و بخش خصوصی کشور ایران و جمهوری آذربایجان باید برای گسترش روابط اقتصادی دو کشور تلاش کنند.

انتهای پیام/62003/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول