اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده مطالعات و تدوین تاریخ ایران:

روحانی در مسیر اعتدال حرکت کرده و روحیه استقلال طلبی دارد

رئیس پژوهشکده مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: برخی معتقدند منش دکتر روحانی زمینه بازگشت اصلاح طلبان را به قدرت فراهم خواهد کرد، اما باید گفت روحانی تاکنون در مسیر اعتدال حرکت کرده و دارای روحیه استقلال طلبی است.

روحانی در مسیر اعتدال حرکت کرده و روحیه استقلال طلبی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عباس سلیمی نمین در دومین روز از نشست جنبش عدالت خواه دانشجویی سراسر کشور که بعد از ظهر روز یکشنبه در دانشگاه قم برگزار شد به تشریح فضای سیاسی به وجود آمده بعد و قبل از انتخابات در کشور پرداخت و اظهار داشت: تغییرهای ناشی از فضای سیاسی بعد از انتخابات در کشور و تبیین نکردن این فضا برای مردم موجب نوعی سردرگمی سیاسی در کشور شده است.

وی با مطرح کردن اینکه چرا جریان اصولگرایی محکوم به شکست شد به تبیین دلائل آن پرداخت و ابراز داشت: عوامل شکست اصولگرایان در انتخابات اخیر قطعاً بسته به عامل خاص نبوده بلکه چندین عامل در آن نقش اساسی داشته است.

رئیس پژوهشکده مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه باید عوامل شکست جریان اصولگرایی در انتخابات گذشته را مورد تحلیل، بحث و بررسی قرار داد ادامه داد: اگر عوامل شکست اصولگرایان در انتخابات 24 خرداد مورد بحث و بررسی قرار نگیرد موجب ضربه پذیری بیشتر به این جریان سیاسی خواهد شد.

سلیمی با بیان اینکه باید شناخت صحیحی از دولت جدید داشت تا نسبت به آن اظهار نظر کرد گفت: اظهار نظرهایی که امروز در خصوص مشی دولت می‌شود نمی‌تواند اظهار نظر دقیقی باشد، زیرا برخی اشخاص اعلام می‌کنند روحانی دارای هیچ وجهی نیست و برخی دیگر تحلیل می‌کنند که او تابع آیت الله هاشمی رفسنجانی است، اما اگر کسی می‌خواهد شناخت درستی از شخصیت روحانی داشته باشد نباید بدون مطالعه و پیش داوری چنین اظهار نظری کند.

رئیس پژوهشکده مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه عده‌ای می‌پندارند در دوران چهار ساله ریاست حسن روحانی بر قوه مجریه او موجب تقویت گروه‌ها و احزاب وابسته با آیت الله رفسنجانی خواهد شد ابراز داشت: این عده معتقدند که منش روحانی زمینه بازگشت اصلاح طلبان را به قدرت فراهم خواهد کرد، اما به نظر من این‌گونه نیست،‌ زیرا روحانی تاکنون در مسیر اعتدال حرکت کرده و دارای روحیه استقلال طلبی است.

وی افزود: اگر فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد دولت جدید را مد نظر قرار دهیم باید در سه مورد این دولت را همراهی کنیم، ابتدا حمایت حکیمانه، دوم رصد هوشمندانه و سوم نقد منصفانه از این دولت داشته باشیم.

رئیس پژوهشکده مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه در اداره امور جامعه باید با دولت روحانی همکاری و تعامل کرد ادامه داد: بعضی‌ها تصور می‌کنند که روحانی باید زمین بخورد در حالی که رهبر انقلاب حمایت خود را از این دولت اعلام کردند.

سلیمی نمین با اشاره به تجربیات و مسئولیت‌های گوناگون روحانی در دوران قبل و بعد از دوران دفاع مقدس تا کنون گفت: شناخت حسن روحانی گام اول برای همکاری و تعامل با دولت اوست و گام دوم این است که باید یاد بگیریم چگونه با این دولت تعامل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر گفتمان اصلاح طلبی را تعریف نکنیم به دلیل تعاریف متعدد دچار سردرگمی می‌شویم گفت: این موضوع در مورد اصولگرایان نیز صدق می‌کند و هر چه سریع‌تر باید این گفتمان تعریف شود زیرا اصولگرایی مبانی است و چیز دیگری نیست.

رئیس پژوهشکده مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه ممکن است برخی از اصولگرایان تفرقه را دنبال کنند و حسن روحانی از این فرصت استفاده کرده و قشر زیادی از آن‌ها را به خود ملحق کند اظهار کرد: اصولگرایان آگاه باشند که باید هر چه سریع‌تر در گام اول باید گفتمان خود را در مقابل دولت مشخص کنند.

سلیمی اظهار داشت: احمدی‌ن‍ژاد در تلاش است از همین مجموعه اصولگرایان برای خود یار جمع کند.

وی افزود: عده‌ای زیرکانه در تلاش هستند که با اختلاف افکنی بین اصولگرایان شکاف بیندازند و اصولگرایان باید با اتحاد و وحدت، راه را بر شکست خود ببندند و بازنده به خانه باز نگردند.

انتهای پیام/78009/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول