اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه رضویه گرگان تأکید کرد

ضرورت رعایت اعتدال در اخلاقیات و مسائل عقیدتی

مدیر حوزه علمیه رضویه گرگان بر ضرورت رعایت اعتدال در اخلاقیات و مسائل عقیدتی تأکید کرد.

ضرورت رعایت اعتدال در اخلاقیات و مسائل عقیدتی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‎الله سیدمحمدرضا میبدی ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای اداری سال 1392 استان اظهار داشت: تعهد نسبت به مسئولیت و عمل به آن باعث بهبود وضعیت جامعه می‎شود که رعایت هر یک از آنها در سایه اعتدال اتفاق می‎افتد.

وی با بیان اینکه برخی تصورشان از اعتدال برابری است، خاطرنشان کرد: اعتدال هیچگاه برابری نیست بلکه هر چیز در جای خودش قرار گرفتن است در ادارات نیز باید اشخاص شایسته در مسند مسئولیت قرار بگیرند.

اعتدال با وجود افراد متعهد و شایسته در مسئولیت‎های اداری معنا می‎شود

مدیر حوزه علمیه رضویه گرگان با تاکید بر اینکه با وجود افراد متعهد و شایسته در مسئولیت‎های اداری موضوع اعتدال معنا می‎شود، افزود: مسئولیت‎ها جایی برای فامیل‎بازی یا پارتی‎بازی نیست چراکه این کار دور از معنای اعتدال است.

میبدی با بیان اینکه مسئولیت همواره باید از خود شخص شروع و سپس به جامعه تعمیم داده شود، تصریح کرد: اعتدال در اخلاقیات و مسائل عقیدتی نیز لازم است و انسان باید همواره متوجه باشد که جامعه در حد اعتدال قرار بگیرد.

وی عمل به وظایف شرعی، اجتماعی و اخلاقی را یک ضرورت مهم خواند و بیان داشت: در دنیای بشری، هیچ انسانِ بدون مسئولیتی وجود ندارد و همه افراد در هر جامعه‎ای که هستند از پیغمبران گرفته تا افراد عادی همگی مسئولیت دارند.

درک عقلی باید و نبایدها را بیان می‎کند

مدیر حوزه علمیه رضویه گرگان با اشاره به اینکه عقل وجه تمایز انسان با سایر موجودات است، اذعان داشت: عقل، ماوراء محسوسات را درک می‎کند البته محسوسات را حیوانات نیز درک می‎کنند اما برخی مسائل مانند توحید، خداشناسی و معاد که به چشم نمی‎آید و حواس نمی‎تواند کار کند، عقل است که به کمک می‎آید.  

میبدی با بیان اینکه عقل انسان دو نوع درک دارد، گفت: درک حقایق موجودات در حد امکان که به آن عقل نظری می‎گویند و دیگری درک خوبی‎ها، بدی‎ها و حسن خلق عقلی که انسان می‎تواند آن را درک کند و نسبت به وظایف خود گام بردارد.

وی توجه به عقل عملی را مهم خواند و اظهار داشت: درک عقلی باید و نبایدها را بیان می‎کند که این مسئله مسئولیت انسان را مشخص خواهد کرد بنابراین اگر انسان به حسن و قبح اشیاء پی ببرد آن وقت به فطرت خود پی خواهد برد.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول