اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین:

قزوین به عنوان یکی از شهرهای شاخص جهان اسلام به شمار می‌رود

شهردار قزوین گفت: با توجه به وجود علمای بزرگ سنی و شیعه و داشتن سبک معماری اسلامی خاص شهر قزوین به عنوان یکی از شهرهای شاخص جهان اسلام به شمار می‌رود.

قزوین به عنوان یکی از شهرهای شاخص جهان اسلام به شمار می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، مسعود نصرتی اظهار کرد: براساس اسناد و شواهد علمای سنی و شیعه بسیاری در شهر قزوین زندگی می‌کردند و همچنین قزوین دارای مکتب معماری اسلامی خاص بوده و بر این اساس شهر قزوین به عنوان میزبان نخستین اجلاس جهانی شهر اسلامی انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه احترام به مالکیت سکونت و حقوق شهروندی از دیدگاه اسلام یک دغدغه اساسی است، افزود: در حال حاضر وجود معیارها و سبک‌های اروپایی، آمریکایی و آسیای مترقی در معماری و شهرسازی روزافزون شده است و شهرهای کشورهای اسلامی دیگر رنگ و بویی از معیارهای اصیل اسلامی ندارند.

شهردار قزوین اضافه کرد: شهرداری قزوین با همراهی و مشارکت سازمان ملل متحدد نخستین اجلاس جهانی شهر اسلامی را با هدف پرداختن به معیارهای شهر اسلامی برگزار می‌کند.

نصرتی ادامه داد: البته تاکنون همایش‌های فراوانی برای تبیین شاخصه‌های شهر اسلامی در کشور برگزار شده ولی به طور کامل اجرایی نشده است.

وی اضافه کرد: با آسیب‌شناسی دقیق و کارشناسی، این مهم با یک نگاه اجرایی و با همراهی همه گروه‌ها اهم از دانشگاه‌های علوم دینی، حوزه‌های علمیه و شهرداران در این اجلاس معیارهای دقیق و اصولی را تعریف می‌کند.

شهردار قزوین تصریح کرد: قرار است در روزهای 9 و 10 ماه جاری با برگزاری این اجلاس صاحب سندی شویم که با حضور 27 کشور و 10 شهردار پایتخت شهرهای اسلامی با یک برنامه دوسالانه به جزئیات این سند بپردازیم.

نصرتی اضافه کرد: تقاضای شهرداری قزوین برای ایجاد دبیرخانه دائمی این اجلاس برای دو سال مورد پذیرش قرار گرفته است.

وی افزود: ایران اسلامی با ادعای داشتن مکتب معماری خاص در شهرهای اصفهان، تبریز، شیراز و قزوین این نگاه را دارد که معیارهای مورد نظر را برای سبک‌های زندگی شهروندان در نظر بگیرد تا در گسترش شهرها به دو مؤلفه احساس تعلق به محلات و هویت اسلامی توجه شود.

انتهای پیام/77002/ز/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول