اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قزوین خبر داد

افتتاح 78 طرح صنعت برق در قزوین

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: امسال 78 طرح صنعت برق با اعتبار 169 میلیارد و 660 میلیون ریال در این استان افتتاح می‌شود.

افتتاح 78 طرح صنعت برق در قزوین

سیدیوسف جبارزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: امسال در هفته دولت 78 طرح صنعت برق با اعتبار 169 میلیارد و 660 میلیون ریال در شهرستان‌های قزوین، البرز،‌ تاکستان، بویین‌زهرا و آبیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: اکنون برخی از این پروژه‌ها افتتاح شده و برخی دیگر تا پایان هفته جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآور شد: این پروژه‌ها در قالب توسعه و احداث، نیرورسانی، اصلاح و بهینه‌سازی، روشنایی معابر، مسکن مهر و احداث پست‌های توزیع و فوق توزیع است.

جبارزاده با اشاره به اینکه 50 درصد انرژی برق در حوزه صنعت و 22 درصد در کشاورزی مصرف می‌شود، اذعان کرد: کمتر استانی دارای چنین شرایطی است.

این مسئول ادامه داد: این میزان برق مصرفی از طریق 13 هزار کیلومتر خطوط، 291 فیدر فشار متوسط و افزون بر 10 هزار پست برق در قالب 500 هزار مشترک و 823 روستای برق‌دار است که برق جمعیت استان قزوین را تأمین می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین با اشاره به اینکه 95 درصد نیاز صنعت برق ایران ساخت متخصصان داخلی است، بیان کرد: این متخصصان نیاز مصرف انرژی کشور را تأمین می‌کنند.

جبارزاده اضافه کرد: وضعیت این آمار قبل از انقلاب اسلامی معکوس بوده که این بیانگر رشد و پیشرفت در کشور است.

وی تأمین برق مردم استان قزوین را از مهم‌ترین وظایف شرکت توزیع نیروی برق این استان عنوان کرد و گفت: این شرکت در راستای تحقق این هدف همت مضاعفی می‌کند تا بتواند آن را به نحو مطلوبی محقق کند.

*کاهش 6 درصدی مصرف برق در قزوین

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین با بیان اینکه این استان با داشتن ظرفیت‌های مطلوبی مانند کشاورزی، صنعت، گردشگری و دانشگاهی از رشد فزاینده مصرف برق برخوردار است، خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق به همین دلیل در راستای ظرفیت‌سازی تلاش می‌کند تا بتواند نیروی برق مردم استان قزوین را تأمین کند.

جبارزاده با اشاره به اینکه این استان صنعتی و کشاورزی است، بیان کرد: در این دو حوزه نسبت به سال‌های گذشته رشد مصرف انرژی برق داشتیم که این امر نشانگر افزایش تولید و اشتغال در استان قزوین است که منتهی به رشد مصرف این انرژی شده است.

وی با بیان اینکه رشد مصرف این استان هشت درصد بوده است، ابراز کرد: در این شرایط شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین با انجام فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و فنی توانست این میزان مصرف را مهار و شش درصد نیز کاهش دهد که این مهم بیانگر روشن عملکرد مطلوب این شرکت است.

انتهای پیام/77009/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول