اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه سلامت خانواده دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

32 درصد علت مرگ کودکان زیر 5 سال قزوین ناهنجاری‌های مادرزادی است

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین 32 درصد علت مرگ کودکان زیر پنج سال این استان را در سال 91 ناهنجاری‌های مادرزادی و کروموزمی و 23 درصد را سوانح و حوادث اعلام کرد.

32 درصد علت مرگ کودکان زیر 5 سال قزوین ناهنجاری‌های مادرزادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، ناهید یزدی با اشاره به مرگ کودکان در اثر بیماری‌های عفونی و انگلی با وجود توسعه فرهنگ بهداشت در جامعه اظهار کرد: از 117 مورد مرگ کودکان زیر پنج سال در مقطع زمانی یاد شده، حدود 68 درصد در پسران و حدود 79 درصد در جامعه شهری رخ داده است.

وی افزود: مراقبت ویژه از مادران بارداری که سابقه فوت کودک به علت بیماری‌های ژنتیکی در خانواده دارند، آموزش بیشتر کارکنان بهداشتی و درمانی و همچنین مادران درباره علائم خطر در کودکان زیر پنج سال و مراجعه فوری در صورت لزوم از جمله مداخلاتی بوده که دانشگاه علوم پزشکی قزوین برای کاهش آمار مرگ کودکان انجام داده است.

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین آموزش مادران دارای کودک زیر شش سال با موضوع پیشگیری از سوانح و حوادث خانگی و ترافیکی و همچنین هماهنگی با اداره راهنمایی و رانندگی درباره پیشگیری از حوادث و سوانح جاده‌ای را از مداخلاتی اعلام کرد که دانشگاه علوم پزشکی قزوین برای کاهش آمار مرگ کودکان انجام داده است.

انتهای پیام/77002/ز/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول