اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه نمونه گردشگری شورابیل خبر داد

استقلال بودجه شورابیل به عنوان منطقه نمونه گردشگری

مدیرعامل منطقه نمونه گردشگری شورابیل گفت: برای اولین بار و با تدبیر شهردار اردبیل بودجه مستقلی تحت عنوان بودجه منطقه نمونه گردشگری شورابیل با مبلغ 20 میلیارد ریال به تصویب شورای اسلامی شهر اردبیل رسیده است.

استقلال بودجه شورابیل به عنوان منطقه نمونه گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شاپور محمدی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات منطقه نمونه گردشگری شورابیل که با حضور کارشناسان و مهندسان در اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: با عملیاتی کردن پروژه‌های پیش‌بینی شده از محل اعتبارات مصوب، تحولات مطلوبی را در این منطقه توریستی و تفریحی شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: یکی از نیازهای اساسی منطقه شورابیل مطالعه طرح جامع بود که با عنایت ویژه شهردار اردبیل این مطالعات از طریق مهندسان مشاور آتک که از مشاوران معتبر در مطالعه مناطق نمونه گردشگری می‌باشند، به اتمام رسیده است.

محمدی خاطرنشان کرد: در جلسه تشکیل شده در روزهای گذشته که با حضور نمایندگانی از ادارات کل میراث فرهنگی، راه و شهرسازی، استانداری و آب منطقه‌ای اردبیل مراحل نهایی طرح سپری شد و این طرح تا هفته آینده نیز به کمیسیون ماده پنج استان ارسال می‌شود.

این مسئول استخراج بسته‌های سرمایه‌گذاری و تعیین کاربری‌ها را از جمله مزایای طرح جامع شورابیل عنوان کرد.

وی اضافه کرد: از محل بودجه تصویبی عملیات اجرایی پارک مسافر نیز در مساحت تقریبی دو هکتار شروع شده که با اتمام آن به همین مقدار به مساحت فضای سبز مجموعه شورابیل اضافه شده و مورد استفاده مسافران و شهروندان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل منطقه نمونه گردشگری شورابیل بیان کرد: از محل بودجه تصویبی منطقه نمونه گردشگری شورابیل عملیات اجرایی پارک قدیم در مساحت دو هکتار شروع شده که از اقدامات اساسی در محدوده شهر بازی شورابیل می‌باشد و تا پایان شهریور ماه بهره‌برداری رسمی از آن آغاز می‌شود و با زیبایی ماندگاری که به مجموعه شهر بازی می‌بخشد، یکی از کارهای ماندگار در این مجموعه است.

محمدی از آغاز عملیات اجرای دو کیلومتر از رینگ دریاچه شورابیل براساس طرح جامع تصویبی از هفته آینده خبر داد.

وی با اعلام اینکه اعتبار پیش‌بینی شده برای این بخش مبلغ 10 میلیارد ریال می‌باشد، یادآور شد: در این دو کیلومتر مسیر سلامت و مسیر ویژه دوچرخه پیش‌بینی شده و امید است با اتمام آن توانسته باشیم به بخشی از مطالبات شهروندان ورزش دوست پاسخ مثبت داده باشیم.

محمدی در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پارک صخره‌ای شورابیل در وسعت دو هکتار در آینده نزدیک خبر داد.

وی گفت: این پروژه رونق‌بخش خروجی دریاچه شورابیل می‌شود و همچنین امسال نماکاری دیواره جنب مدیریت مجموعه شورابیل را به عنوان نمونه اقدامات آتی در دست اجرا داریم.

این مسئول با تاکید بر ضرورت وجود نیروی برق پایدار در مجموعه با بیان اینکه پروژه برق‌رسانی پایدار به مجموعه شورابیل در حال انجام است و با اتمام این پروژه برق مطمئنی در مجموعه به ویژه در شهر بازی شورابیل خواهیم داشت، افزود: در سایر موارد نیز توافقات خوبی را با مسئولان شرکت آب منطقه‌ای استان داشته‌ایم که به محض ابلاغ اعتباراتشان، عملیات اجرایی مورد نظر نیز شروع می‌شود.

محمدی ارائه سرویس مطلوب روزانه به مسافران، ایجاد دو واحد کمپینگ چادر، رنگ‌آمیزی جداول، ایجاد یک واحد نمازخانه، نوسازی رستوران مجموعه، ایجاد سه واحد سرویس بهداشتی، تقویت سیستم روشنایی مجموعه به ویژه در شب‌ها و راه‌اندازی ایستگاه دوچرخه‌سواری رایگان را از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در مجموعه گردشگری شورابیل برشمرد.

وی تصریح کرد: در مورد مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های مهم در منطقه نمونه گردشگری شورابیل با توجه به عنایات ویژه شهردار اردبیل به این مقوله کارهای خوبی در حال پیگیری است که به موقع اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/62004/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول