اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد

افتتاح و کلنگ‎زنی 12 طرح گردشگری در گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: هشت پروژه اقتصادی و اشتغالزایی و چهار پروژه عمرانی این اداره کل، در هفته دولت امسال افتتاح و کلنگ‎زنی خواهد شد.

افتتاح و کلنگ‎زنی 12 طرح گردشگری در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: احداث هتل پارک آزادشهر با میزان سرمایه‎گذاری 66 میلیارد و 600 میلیون ریال که 33 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات و 33 میلیارد و 300 میلیون ریال آن سهم آورده است و اشتغالزایی 50 نفر و احداث پانسیون طاهری در گرگان، با میزان کل سرمایه‎گذاری 2 میلیارد ریال که میزان یک میلیارد و 150 میلیون ریال تسهیلات و 850 میلیون ریال سهم آورده و اشتغالزایی پنج نفر می‎باشد از جمله پروژه‎های قابل افتتاح در هفته دولت امسال است.

وی احداث مجتمع تفریحی توریستی اسب و طبیعت در گرگان را از دیگر طرح‎های قابل افتتاح برشمرد که با میزان کل سرمایه‎گذاری 20 میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان میزان تسهیلات این پروژه را 10 میلیارد ریال و سهم آورده آن را 10 میلیارد ریال عنوان کرد که 40 نفر اشتغالزایی را به همراه خواهد داشت.

عباسی همچنین به افتتاح شرکت خدمات مسافرتی گل چشمه گلستان در گرگان با میزان سرمایه‎گذاری یک میلیارد ریال اشاره کرد که تسهیلات آن 500 میلیون ریال و سهم آورده آن 500 میلیون ریال می‎باشد و اشتغالزایی سه نفر را به همراه خواهد داشت.

وی افتتاح شرکت خدمات مسافرتی سروین گشت گلستان در گرگان را با میزان سرمایه‎گذاری یک میلیارد ریال از دیگر پروژه‎های قابل افتتاح در هفته دولت ذکر کرد و ادامه داد: تسهیلات این پروژه 500 میلیون ریال و 500 میلیون ریال دیگر آن سهم آورده می‎باشد و اشتغالزایی آن سه نفر خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان تصریح کرد: دو پروژه اشتغالزا نیز در این ایام کلنگ‎زنی خواهد شد که می‎توان به پروژه هتل جهان‎نما در گرگان با سرمایه‎گذاری کل 470 میلیارد ریال اشاره کرد که 329 میلیارد ریال آن تسهیلات و 141 میلیارد ریال آن سهم آورده می‌باشد.

وی افزود: اشتغالزایی این پروژه 250 نفر است و در سال 1397 به بهره‎برداری خواهد رسید.

عباسی همچنین به کلنگ‎زنی و احداث مجتمع اقامتی تجاری تفریحی توریستی گنبدکاووس با میزان کل سرمایه‎گذاری 300 میلیارد ریال اشاره کرد که 200 میلیون ریال از سرمایه‎گذاری آن تسهیلات و 100 میلیارد ریال آن نیز سهم آورده است و اشتغالزایی 80 نفر را به همراه خواهد داشت و در سال 1395 نیز به بهره‎برداری می‎رسد.

وی با بیان اینکه چهار پروژه عمرانی نیز در هفته دولت امسال افتتاح می‎شود، افزود: پارک شبنم نوده‎خاندوز (فاز سه) در شهرستان آزادشهر با هزینه‎ای بالغ بر 6 میلیارد و 550 میلیون ریال، مرمت و اجرای تاسیسات و تجهیزات مسجد و مدرسه عمادیه (فاز سه) در گرگان با هزینه چهار میلیارد ریال و همچنین مرمت و ساماندهی و بازسازی مسجد و مدرسه کریم ایشان (فاز یک) در کلاله با هزینه 3 میلیارد ریال از پروژه‎های عمرانی این اداره کل است که در هفته دولت امسال افتتاح خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان اذعان داشت: در نظر داریم مدرسه تقوی که بنای آن متعلق به دوره قاجار است و کار بازسازی و مرمت آن انجام شده نیز در هفته دولت امسال به بهره‎برداری برسانیم.

وی ادامه داد: برای مرمت و بازسازی مدرسه تقوی حدود یک میلیارد تومان از منابع ملی تامین اعتبار شده و عملیات اجرایی مرمت این بنا نیز، مدت دو سال به زمان نیاز دارد.

عباسی اظهار امیدواری کرد با بهره‎برداری و افتتاح از پروژه‎های میراث فرهنگی و گردشگری این استان، گام‎های مثبت و ارزنده‎ای برای حفظ و احیای بناهای تاریخی و باستانی این استان و توسعه صنعت گردشگری گلستان برداشته شود.

انتهای پیام/2307/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول