اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی فارس خبر داد

حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری بوانات

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس بر ضرورت بالفعل شدن ظرفیت‌های گردشگری بوانات تاکید کرد و گفت: از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری این شهرستان حمایت خواهیم کرد.

حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری بوانات

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، قدرت‌الله تاج‌بخش در سفر به بوانات در نشستی با امام جمعه و فرماندار این شهرستان اظهار داشت: شهرستان بوانات از جمله مهمترین قطب‌های گردشگری این استان و کشور است که توانایی جذب گردشگران بسیاری را دارد.

وی به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه و بسیار مناسب بوانات در بخش‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی اشاره کرد و گفت: بالفعل ساختن این ظرفیت‌ها نیاز به حضور سرمایه‌گذاران و ورود بخش خصوصی دارد که این آمادگی را از طرف بخش دولتی اعلام می‌کنیم و از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری این شهرستان حمایت خواهیم کرد.

این مسئول در مورد موقعیت استراتژیک بوانات که محور اتصال دو استان یزد و فارس است، بیان داشت: بوانات با توجه به قرار گرفتن در محل اتصال دو استان یزد و فارس و قابلیت در زمینه کویرگردی و طبیعت‌گردی و وجود جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و مذهبی بسیار می‌تواند از رشد چشمگیری در زمینه گردشگری برخوردار شود که در صورت ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این چشم‌انداز محقق می‌شود.

مرمت امام‌زاده بزم بوانات آغاز می‌شود

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس همچنین در بازدید از امامزاده بزم بوانات در بررسی کارهای مرمتی باقی‌مانده و به ویژه کاشی‌کاری گنبد گفت: با هماهنگی اداره اوقاف به زودی تیم مرمتی برای اتمام کاشی‌کاری به محل اعزام می‌شود.

طرح ساماندهی پل تاریخی سوریان در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد

تاج‌بخش از تهیه طرح ساماندهی محوطه پل تاریخی سوریان خبر داد و گفت: این طرح به‌زودی در معاونت میراث فرهنگی و بخش فنی اداره کل، آماده و برای اجرا در اختیار شهرداری بوانات قرار می‌گیرد.

وی به مرمت پل در سال‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: عملیات مرمت پل به خوبی انجام گرفته است.

ساماندهی تفرج‌گاه محمد حنفیه بوانات

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در بازدید از تفرج‌گاه محمد حنفیه این منطقه را با وجود چشمه پر آب و گوارا و درختان چنار سر به فلک کشیده و چشم‌انداز بسیار زیبا از مناطق گردشگرپذیر این استان دانست و اضافه کرد: در ادامه طرح ساماندهی محوطه تفرج‌گاه در صورت تأمین اعتبار لازم طرح ساماندهی را ادامه می‌دهیم.

به گزارش فارس، بوانات از شهرستان‌های گردشگرپذیر فارس است که با وسعت چهار هزار و 697 کیلومتر مربع در شمال استان فارس واقع شده است.

بوانات از شمال با ابرقو و بخش مروست استان یزد هم‌مرز است که وجود کوه‌های بلند و برف‌گیر، چند رودخانه و تعداد بی‌شماری چشمه و صدها قنات در گوشه و کنار این منطقه، وجود تاکستان‌های بزرگ و درختان سر به فلک کشیده گردو، چنار، چرب شیرین، بادام، توت و ... جلوه‌ای ویژه به این منطقه داده است.

غار طبیعی کان گوهر، تفرج‌گاه پیر کدوئیه و محمد حنفیه، مسجد جامع و پل تاریخی سوریان، کاروان‌سرای برد شیراز، آثار تاریخی روستای شیدان، مناطق گردشگری بخش سرچهان، امامزاده شاه میرحمزه (ع) در روستای امامزاده بزم از مهمترین جاذبه‌های گردشگری و تاریخی و مذهبی این شهرستان است.

انتهای پیام/ 2448/غ/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول