اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه گردشگری استان خوزستان

طرح‌های اولیه دو منطقه نمونه گردشگری سد کرخه و خارستان بهبهان تصویب شد

طرح‌های اولیه دو منطقه نمونه گردشگری سد کرخه و خارستان بهبهان در کارگروه گردشگری استان خوزستان تصویب شد

طرح‌های اولیه دو منطقه نمونه گردشگری سد کرخه و خارستان بهبهان تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، در این نشست که با حضور معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، نمایندگان سازمان‌های محیط زیست، آب و برق و شهرسازی استان، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برگزار شد، کلیات طرح‌های اولیه دو منطقه نمونه گردشگری سد کرخه و خارستان بهبهان مشروط به اخذ مجوز از ادارات ذیربط و مراجع قانونی در محل معاونت برنامه‌ریزی استانداری خوزستان با حضور اعضا تصویب شد.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان در این نشست گفت: استان خوزستان به عنوان مهمترین مقصد گردشگری جنوب غربی کشور و همچنین دارا بودن منابع  و جاذبه‌های گردشگری، می‌تواند نقش قابل توجهی را در توسعه گردشگری کشور داشته باشد از این رو مناطق واجد شرایط برای توسعه گردشگری در قالب  29 منطقه گردشگری، شناسایی شده است که از آن جمله می‌توان به منطقه گردشگری سد کرخه و خارستان بهبهان اشاره کرد که در کار گروه گردشگری استان طرح‌های اولیه این دو منطقه جهت تصویب ارائه شده‌اند.

افشین حیدری تأکید کرد: با توجه به نیاز استان در زمینه اشتغالزایی اجرایی شدن چنین پروژه‌هایی در سطح استان ضروری است.

وی ادامه داد: طرح‌هایی مانند پروژه کرخه و خارستان بهبهان که در ایجاد اشتغال در فواصل زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت موثر هستند  با همکاری همه دستگاه‌های استانی در زمینه تسهیل حضور سرمایه‌گذاران در استان خوزستان می‌توانند زمینه‌ساز حضور گردشگران در استان باشند و رونق اقتصادی منطقه را میسر سازند.

در ادامه این نشست مشاور طرح منطقه نمونه گردشگری کرخه اجرای این طرح را بعنوان محرکی سبب توسعه اقتصاد منطقه دانست و توسعه فعالیت‌های گردشگری در منطقه را باعث پاکیزگی، نشاط، ارائه خدمات بهتر به گردشگران،همچنین سبب ارتقای فضاهای  گردشگری، فراغتی و به تبع آن کاهش آلودگی‌های محیطی عنوان کرد.

وی در ادامه نقاط قوت این طرح را اقلیم آسایش مناسب منطقه سد، برخورداری منطقه از منابع و جذابیت‌های طبیعی ، برخورداری از پهنه آبی، برخورداری از گونه‌های آبزی، فراهم بودن زیرساخت‌های توسعه در محدوده سد و وجود جاذبه‌های متنوع از جمله مذهبی، تاریخی و طبیعی برشمرد.

این طرح می‌تواند در دوران ساخت 442 نفر، در دوران بهره‌برداری به صورت مستقیم 286 نفر و به طور غیرمستقیم 382 نفر در منطقه اشتغالزایی ایجاد کند.

انتهای پیام/72008/ذ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول