اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار کرمان

8 طرح عمرانی کشاورزی در سیرجان افتتاح شد

همزمان با چهارمین روز از هفته دولت و با حضور استاندار کرمان، بهره‌برداری از هشت طرح عمرانی کشاورزی در شهرستان سیرجان آغاز شد.

8 طرح عمرانی کشاورزی در سیرجان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، عصر امروز و در چهارمین روز از هفته دولت اسماعیل نجار، استاندار کرمان با حضور در شهرستان سیرجان طرح‌های هفته دولت را افتتاح کرد. 

در این سفر، استاندار کرمان چهار واحد گلخانه‌ای به وسعت 16 هزار متر مربع و اعتبار پنج میلیارد و 200 میلیون ریال از محل تسهیلات بخش کشاورزی با اشتغالزایی برای 53 نفر را افتتاح کرد.

کلنگ آغاز عملیات فاز دوم مجتمع گلخانه‌ای سیرجان واقع در منطقه حسین‌آباد به زمین زده شد، در این طرح نیز چهار واحد گلخانه‌ای به مساحت 16 هزار متر مربع تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

همچنین طرح پرورش دام 300 رأسی در روستای حسن‌آباد با زیربنای 110 متر مربع در بخش پاریز و طرح توسعه مرغداری روستای ده‌قاضی در این بخش از 10 هزار قطعه به 20 هزار قطعه با زیربنای 800 مترمربع افتتاح شد.

برای این دو طرح که پنج نفر اشتغالزایی داشته است، یک‌میلیارد و 200 میلیون ریال از اعتبارات تسهیلات اشتغالزایی هزینه شده است.

طرح بهسازی و آسفالت روستای فخرآباد در بخش مرکزی سیرجان به وسعت 18 هزار متر مربع با حضور استاندار کرمان افتتاح شد.

در این طرح بیش از 4 میلیارد ریال از اعتبارات دهیاری و بخشداری هزینه شده است و 300 خانوار این روستا از مزایای آسفالت و روشنایی معابر بهره‌مند شدند.

طرح بهسازی و پارک و کتابخانه روستای شریف‌آباد از توابع بخش مرکزی سیرجان به وسعت 30 هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت و کتابخانه با حضور استاندار کرمان افتتاح شد که برای طرح‌های این روستا که 200 خانوار دارد، 8 میلیارد ریال از اعتبارات دهیاری هزینه شد.

نجار پایگاه امداد جاده‌ای محور سیرجان - بندر عباس را در کیلومتر 20 این محور افتتاح کرد، برای این پایگاه با زیربنای 400 متر مربع و تجهیزات کامل 6 میلیارد ریال از اعتبارات هلال‌احمر هزینه شده است.

استاندار کرمان در آیین افتتاح این پایگاه امدادی، امداد و نجات را پرارزش‌ترین کار در زندگی و امدادگران هلال احمر را افرادی مخلص و تلاشگر برای خدمت به همنوعان عنوان کرد و گفت: بیشتر راه‌های استان دو بانده شدن آنها تمام شده است.

وی افزود: اگر چه با این طرح‌ها حوادث کاهش داشته، اما هنوز هم این استان دارای حوادث جاده‌ای است که باید پایگاه‌های امداد تقویت شوند.

نجار، مجوز ایجاد پایگاه امداد جاده‌ای محور سیرجان - شیراز را صادر کرد و افزود: این پایگاه نیز با هزینه 5 میلیارد ریال ساخته می‌شود که نیازمند مساعدت مجتمع سنگ آهن گل‌گهر است.

وی در زمینه اتمام محور سیرجان - بندرعباس در طرح دو بانده گفت: در بازدید امروز تونل که مشکل اصلی بود به اتمام رسیده است و تا دو ماه آینده این محور پر ترافیک به طور کامل چهاربانده شدن آن به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/80015/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول