اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هفتمین سالن تئاتر شهر در گلستان افتتاح شد

هفتمین سالن تئاتر شهر در مرکز گلستان با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

هفتمین سالن تئاتر شهر در گلستان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قادر آشنا بعدازظهر امروز در آئین افتتاحیه مجموعه تئاتر شهر گلستان در گرگان اظهار داشت: تئاتر شهر یکی از مطالبات جدی و موردنیاز هنرمندان هنرهای نمایشی است که با همت و پیگیری مسئولان این مطالبات یکی پس از دیگری به بار می‎نشیند.

وی با بیان اینکه تا پایان شهریورماه سال‌جاری 10 سالن تئاتر شهر به بهره‎برداری خواهد رسید، تصریح کرد: استان گلستان به عنوان هفتمین استان، برخوردار از سالن تئاتر شد و استان‎های همدان، اصفهان و لرستان در گام‎های بعدی افتتاح قرار دارند.

سالن‎های چندمنظوره پاسخگوی نیاز هنرمندان تئاتر نیست

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: سالن‎های چندمنظوره برای اجرای تئاتر نمی‎توانست نیاز هنرمندان را پاسخگو باشد و هنر نمایش همواره مظلوم بود و این وجهه خوبی برای صاحبان سالن‎ها ایجاد نمی‎کرد بنابراین تلاش شد تا هنرمندان حوزه نمایش در استان‎ها صاحب خانه شوند.

آشنا با تأکید بر اینکه تمرکززدایی و نگاه عادلانه از مهمترین برنامه‎های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اذعان کرد: طرح استقرار گروه‎ها از جمله طرح‎هایی است که با جدیت در دستورکار داریم و از آن حمایت می‎کنیم چراکه این اقدام یکی از کارهای ماندگار در حوزه فرهنگ خواهد بود.

وی متذکر شد: اگر بخواهیم هنر تئاتر ماندگار شود و خودباختگی و اندیشه وارداتی که در ذهن‎ها به وجود آمده رخت ببندد می‎توان با استقرار گروه‎ها در شهرستان‎ها به واکاوی مجدد در این حوزه مبادرت کرد که تصورمان این است با راه‎اندازی تئاتر شهر این امکان برای هنرمندان فراهم می‎شود.

مهمترین رسالت هنرمندان تولید هنر و انجام کارهای بومی است

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه با پرورش ایده‎ای جدید گره‎گشای جدی مشکلات تئاتر ایران را فراهم خواهیم کرد، ابراز داشت: معتقدم با حداقل امکانات و حتی با ایجاد سالن‎های کوچک و رعایت استانداردها می‎توان تئاتر را از این وضعیت نجات داد.

آشنا با بیان اینکه مهمترین رسالت هنرمندان تولید هنر و انجام کارهای بومی است، اظهار داشت: از اجرای عمومی و کار هنرمندان حمایت می‎کنیم، آنچه مطالبات هنرمندان است با تلاش و کوشش به دست آمدنی است.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول