اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دولت

9 پروژه عمرانی در ریگان افتتاح شد

فرماندار ریگان گفت: 9 پروژه عمرانی به مناسبت هفته دولت در شهرستان ریگان افتتاح شد.

9 پروژه عمرانی در ریگان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، مجید اعتمادی ظهر امروز در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی در ریگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: امروز 22 کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان ریگان با اعتبار 30 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

اعتمادی خاطر نشان کرد: با افتتاح این راه‌های روستایی بیش از 9 روستا و 3 هزار خانوار از نعمت راه مناسب برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه امروز همچنین طرح هادی روستای وکیل‌آباد رودشور ریگان به مساحت 4 هزار مترمربع به بهره‌برداری رسید، افزود: این طرح هادی روستایی با اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون ریال شامل جدول‌گذاری، آسفالت معابر، پیاده‌روسازی وخرید وسایل پارک است که با افتتاح این طرح بیش از 192 خانوار از مزایای آن بهره‌مند شدند.

فرماندار ریگان گفت: با افتتاح مجتمع بزرگ آبرسانی کهور خشک در بخش گنبکی ریگان بیش از 18 روستا با اعتبار 25 میلیارد ریال از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

اعتمادی بیان داشت: این طرح بزرگ شامل 45 کیلومتر لوله‌گذاری و شبکه داخلی و خط انتقال است و به دلیل اینکه دو روستای حجت‌آباد و عباس‌آباد گنبکی از مجتمع بالاتر بودند، ایستگاه پمپاژی نصب و این دو روستا از نعمت آب برخوردار شدند.

وی افزود: با افتتاح این مجتمع بزرگ آبرسانی بیش از یک هزار و 470 خانوار در ریگان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

این مسئول با بیان اینکه امروز چهار سیل‌بند و گوراب‌های دشت بخش گنبکی ریگان به بهره‌برداری رسید، گفت: این گوراب‌ها و سیل‌بندها برای تقویت آب‌های زیرزمینی و قنوات و موتور پمپ‌های کشاورزی با حجم آبگیری 400 هزار مترمربع توسط اداره منابع طبیعی احداث شده است.

اعتمادی بیان داشت: این گوراب‌ها و سیل‌بندها از خطر سیل به 23 روستای بخش گنبکی جلوگیری می‌کند که 200 هزار متر مکعب خاکی و 2 هزار و 300 متر مکعب سنگ سیمانی ساخته شده‌اند.

فرماندار ریگان افزود: امروز دو سردخانه خرما با ظرفیت‌های 3 هزار و 500 تن و یک هزار و 700 تن با اعتبار 45 میلیارد ریال در سه‌راهی بخش گنبکی ریگان به بهره‌برداری رسید.

اعتمادی عنوان کرد: این سردخانه‌ها با 1.5 میلیارد ریال تسهیلات توسعه بخش کشاورزی و از اعتبارات بخش خصوصی احداث شدند و با افتتاح این دو سردخانه برای بیش از 20 نفر به طور مستقیم ایجاد شغل شد.

انتهای پیام/80014/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول