اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان زنجان خبر داد

عضویت 48 درصد از جمعیت روستایی در صندوق بیمه اجتماعی زنجان

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان زنجان جمعیت روستایی مشمول زنجان برای داشتن بیمه صندوق روستاییان و عشایری را حدود 56 هزار نفر اعلام کرد و گفت: 48 درصد از این جمعیت در حال حاضر عضو این صندوق هستند.

عضویت 48 درصد از جمعیت روستایی در صندوق بیمه اجتماعی زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی عباسی امروز با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در زنجان اقدام به تشریح برنامه‌های این صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان زنجان کرد.

وی به راه‌اندازی دفتر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایری استان زنجان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 27 هزار خانوار از جمعیت روستایی استان در این صندوق بیمه شده‌اند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان زنجان برخورداری از مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان را از مزایا و خدمات این صندوق برای بیمه‌شدگان عنوان کرد.

وی از امکان نقل و انتقال سوابق بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان زنجان به سایر صندوق‌های بیمه‌ای مطابق ضوابط و مقررات موجود خبر داد.

عباسی حداقل و حداکثر مبلغ بیمه در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان زنجان را در سال‌جاری بین 90 تا 234 هزار تومان اعلام کرد.

وی با اشاره به حمایت دولت از صندوق بیمه تامین روستاییان و عشایری تصریح کرد: دو برابر حق بیمه پرداختی بیمه‌شدگان به عنوان کمک دولتی و به صورت یارانه از محل منابع عمومی به این صندوق پرداخت می‌شود.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان زنجان داشتن حداقل 15 سال سابقه پرداخت حق بیمه در این صندوق و 65 سال سن و داشتن ارتباط بیمه‌ای مستمر را از شرایط برای برخورداری از مزایای مستمری بازماندگان و از کارافتادگی اعلام کرد.

وی اضافه کرد: ماهیت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایری اختیاری است.

عباسی با بیان اینکه 52 درصد از جمعیت روستایی مشمول عضویت در  صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان زنجان هنوز به عضویت این طرح در نیامده‌اند، افزود: محقق شدن اهداف تاسیس این صندوق نیازمند فرهنگ‌سازی و همکاری همه‌جانبه دستگاه‌ها و نهادهای مسئول در این زمینه است.

انتهای پیام/73004/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول