اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی یک سال گذشته محقق شد

بیمه شدن بیش‌از 1000 خانوار کهگیلویه و بویراحمدی در صندوق بیمه روستایی

سرپرست بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در یک سال گذشته بیش ‌از یک هزار خانوار کهگیلویه و بویراحمدی در صندوق بیمه روستایی بیمه شدند.

بیمه شدن بیش‌از 1000 خانوار کهگیلویه و بویراحمدی در صندوق بیمه روستایی

 عیسی کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به تاریخ راه‌اندازی صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر در سطح ملی و استانی اشاره کرد و گفت: این صندوق در سال 84 در سطح کشور و در کهگیلویه و بویراحمد سال 89 راه‌اندازی شده، است.

سرپرست بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد تعداد بیمه شدگان در صندوق بیمه اجتماعی را بیش‌از 9 هزار خانوار عنوان کرد و ادامه داد: آمار بیمه شدگان در یک سال گذشته بیش از یک هزار خانوار بوده، است.

کریمی خاطرنشان کرد: نحوه بیمه شدگان بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر با دو شرط سکونت در روستایی و حداقل سن 18 تا 55 سال برای آقایان و 50 سال برای زنان جامعه روستایی و عشایری بوده که حق عضویت در صندوق را دارند.

این مسئول، مزایای این نوع از بیمه را دارای چهار اصل مهم برشمرد و بیان داشت: بازنشستگی کسی که 15 سال سابقه بیمه داشته و در سن 65 سالگی باشد از مزایای این نوع بیمه است.

کریمی ادامه داد: مستمری بازماندگان اگر در خصوص شغل باشد؛ اگر یک روز هم بیمه شده و دچار حادثه شوند حقوق بگیر محسوب خواهند شد و اگر یک سال بیمه شده باشد خانواده متوفی حقوق بگیر بیمه خواهد بود و همچنین سابقه بیمه و انتقال سابقه از دیگر مزایای صندوق بیمه روستاییان و عشایر است.

لزوم آگاهی و فرهنگ‌سازی از بیمه روستائیان و عشایر

وی در ادامه یادآور شد: مسئولان و متولیان باید نسبت به اعتمادسازی و فرهنگ‌سازی در استقبال مردم از این بیمه اقدامات لازم و اطلاع‌رسانی مضاعف را اعمال کنند تا آگاهی مردم نسبت به این موضوع و تمایل جهت ثبت نام نیز بیشتر شود.

سرپرست بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد به حمایت 70 درصدی دولت از بیمه روستاییان اشاره کرد و ابراز داشت: میزان حق بیمه در صندوق بیمه روستاییان در سال حداقل 81 هزار تومان حق پرداخت بوده و 162 هزار تومان دیگر را دولت به حساب واریز می‌کند.

وی اذعان کرد: در بخشی دیگر بیمه شده حداکثر سالی 198 هزار تومان حق بیمه پرداخت می‌کند و بخش دولتی با پرداخت 396 هزار تومان دیگر به حساب بیمه شخص را در این راه یاری می‌رساند.

کریمی ابراز داشت: هرچه مبلغ بیمه بالاتر و بیشتر پرداخت شود شخص بیمه شده و خانواده آن‌ها حقوق و مستمری بیشتری دریافت می‌کنند.

رسانه‌ها به میدان آیند/آمار پایین بیمه‌شدگان در صندوق بیمه روستایی کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تصریح کرد: بیمه شدگان می‌توانند با ارسال کد ملی به سامانه 300027 از وضعیت بیمه خود اطلاع یابند یا با مراجعه به سایت بیمه اجتماعی روستایی و عشایری با وارد کردن کد ملی سوابق بیمه‌ای خود را مشاهده کنند.

وی، مشکلات مهم پیشروی این بیمه را عدم اعتمادسازی عنوان کرد و گفت: آنچه که گروه رسانه‌ها، مسئولان و مردم باید بدانند ضعیف بودن فرهنگ‌ بیمه در جامعه بوده که این امر مستلزم فرهنگ‌سازی صحیح از سوی اصحاب رسانه‌، مسئولان و آحاد مردم است.

کریمی ادامه داد: از مشکلاتی که تاکنون 100 درصد جامعه تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری قرار نگرفته‌اند عدم اعتماد بوده که انتظار می‌رود رسانه‌ها یاری‌گر این مجموعه باشند تا هم فرهنگ بیمه در جامعه نهادینه شود و هم میزان آمار بیمه شده در استان بالا رود.

انتهای پیام/82011/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول