اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام پزشکی کاشان:

بیمه یک صنعت است/ بیمه ارگان حمایتی نیست

رئیس سازمان نظام پزشکی کاشان بیمه را یک صنعت دانست و گفت: بیمه ارگان حمایتی نیست بلکه در ازای مبلغی که به عنوان حق بیمه دریافت می‌کند یکسری خدماتی را به بیماران ارائه می‌دهد که این امر باید برای سازمان بیمه‌گر سودآور باشد.

بیمه یک صنعت است/ بیمه ارگان حمایتی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان محمدرضا‌ شریف عصر امروز در جمع پزشکان اظهار داشت: بیمه‌های درمان برای سازمان‌های بیمه‌گر همراه با ضرر و زیان بوده و مبلغی که بابت حق بیمه به سازمان‌های بیمه‌گر برای دریافت خدمات پرداخت می‌شود با مبلغی که سازمان‌های بیمه‌گر برای درمان پرداخت می‌کنند همخوانی ندارد.

به گفته وی پیش از این 70 درصد درمان توسط بیمه‌گر و 30 درصد توسط بیمار پرداخت می‌شد که این فرمول الان برعکس شده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کاشان یادآور شد: سازمان‌های بیمه، کمیته امداد نیست لذا برای بیماران نیازمند باید منابعی تعریف شود تا بتوانند از آن منابع برای درمان خود استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به چاره‌ساز نبودن واژه تکراری پایین بودن تعرفه‌های پزشکی در سطح کشور گفت: تلاش سازمان‌های بیمه‌گر برای پر شدن فاصله تعرفه‌ها و واقعی شدن تعرفه‌های پزشکی می‌تواند مشکل بیماران را برطرف کند.

شریف با اشاره به فعالیت یکهزار و 300 نفر پزشک در شهرستان کاشان بیان داشت: این تعداد پزشک، 200 نفر پزشک متخصص و فوق تخصص، 600 نفر پزشک عمومی، 100 نفر دندانپزشک، 100 نفر داروساز، 200 نفر ماما، 70 نفر گروه‌های پروانه‌دار و همچنین 20 نفر گروه‌های آزمایشگاهی هستند.

وی عنوان کرد: کاشان با این تعداد پزشک در مقایسه با مراکز استان‌ها رقم قابل توجهی است که توانسته ظرفیت بزرگی را برای ارائه خدمات پزشکی مطلوب در این شهرستان فراهم کند.  

رئیس سازمان نظام پزشکی کاشان، وجود دانشگاه علوم پزشکی را در این شهرستان یکی از مهمترین عوامل ارائه خدمات پزشکی مطلوب در این شهرستان اعلام و عنوان کرد: کاشان در کشور تنها شهرستان خارج از مرکز استان است که دارای دانشگاه علوم پزشکی از نوع تیپ یک است که در 10 رشته رزیدنت دارد.

وی همچنین، دانشگاه علوم پزشکی کاشان را ظرفیت بزرگی برای منطقه شمال استان اصفهان و ارائه خدمات بهداشتی درمانی در این شهرستان ذکر کرد.

شریف در ادامه از فعالیت بیمارستان خصوصی میلاد به عنوان یکی دیگر از ظرفیت‌های بخش بهداشت و درمان در شهرستان کاشان نام برد و ابراز داشت: در بین 23 شهرستان استان اصفهان، کاشان بعد از شهرستان اصفهان دومین شهرستانی است که از خدمات بیمارستان خصوصی بهره‌مند است.

وی یادآور شد: سازمان‌های بیمه‌گر در شهرستان کاشان در زمینه ارائه خدمات از مدیریت بالاتر و در حد اداره کل فعالیت دارند و شرایط خوبی را برای جامعه پزشکی و شهروندان این منطقه برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی فراهم کرده‌اند.

انتهای پیام/2406/ک30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول