اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرم‌دره:

کشاورزان در زمینه بیمه محصولات کشاورزی کوتاهی نکنند

فرماندار خرم‌دره با اشاره به اهمیت بیمه محصولات کشاورزی گفت: کشاورزان در زمینه بیمه محصولات کشاورزی کوتاهی نکنند.

کشاورزان در زمینه بیمه محصولات کشاورزی کوتاهی نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌دره، رحیم نوری‌پور صبح امروز در جمع مسئولان مدیریت بحران شهرستان خرم‌دره با اشاره به حجم سنگین خسارات وارده به کشاورزان شهرستان در سرمازدگی اردیبهشت ماه سال‌جاری اظهار داشت: انتظار داریم به دلیل حجم سنگین خسارات وارده به کشاورزان، کارگروه تشکیل شده در این جلسه با اهتمام ویژه در کمترین زمان نسبت به تهیه لیست کشاورزانی که نیاز به امهال تسهیلات دارند، اقدام کند.

وی افزود: باید مسئولان شهرستانی و استانی به این موضوع توجه داشته باشند و در کمترین زمان ممکن برای یاری کشاورزان اقدام لازم را صورت دهند.

فرماندار شهرستان خرم‌دره با اشاره به عدم رضایت کشاورزان از بیمه محصولات کشاورزی گفت: باید وضعیت موجود بهبود یافته و اشتیاق مردم و کشاورزان به بیمه محصولات افزایش یابد.

وی افزود: کشاورزان به عنوان بی‌ادعاترین و زحمت‌کش‌ترین قشر جامعه دارای کمترین مطالبات از سیستم هستند، ولی متاسفانه عملکرد بعضی از ارگان‌ها از جمله شرکت‌های خدمات کشاورزی باعث رویگردانی این قشر از تعامل با نهادهای مرتبط و مسئول در بخش کشاورزی می‌شود.

در این جلسه اعلام شد میزان خسارات وارده بر مزارع و باغات شهرستان خرم‌دره در تغییرات جوی اخیر به 430 هکتار درخت گردوی شهرستان 100 درصد، به درختان سیب و دانه‌دارها در وسعت 635 هکتار 95 درصد‌، درختان هسته‌دار در وسعت 500 هکتار 95 درصد و درختان بادام 171 هکتار 90 درصد، باغات انگور در سطح 3 هزار هکتار 60 درصد خسارت وارد شده که مبلغ کل خسارت 5/99 میلیارد تومان برآورد شده است.

همچنین در اثر خشکسالی پنهان ابتدای سال به مزارع گندم و جوی شهرستان نزدیک به چهار میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

انتهای پیام/73002/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول