اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قروه عنوان کرد

بی‌مهری بانک کشاورزی به طرح‌های توسعه بخش کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی قروه گفت: 101 طرح توسعه بخش کشاورزی در شهرستان به تصویب رسیده است که بانک کشاورزی استان، در پرداخت تسهیلات به این طرح‌ها تعلل می‌کند.

بی‌مهری بانک کشاورزی به طرح‌های توسعه بخش کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قروه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر 390 هزار رأس دام در این شهرستان وجود دارد که این آمار نسبت به سال گذشته رشد هشت هزار رأسی را شاهد است.

خسرو کریمی‌پناه افزود: اعتبارات توسعه بخش کشاورزی، موجب رشد روند احداث واحدهای صنعتی و نیمه‌صنعتی دام در این شهرستان شده است.

وی استعداد مناسب منطقه برای فعالیت‌های دامپروری را عامل اصلی رغبت کشاورزان و دامداران برای صنعتی و نیمه‌صنعتی کردن، واحدهای نگهداری از دام در این شهرستان عنوان کرد و افزود: در هفته دولت 44 طرح دامپروری صنعتی و نیمه‌صنعتی در شهرستان با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد، که زمینه‌ساز افزایش 250 تنی تولیدات بخش دامپروری در قروه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در هفته جهاد کشاورزی سال جاری نیز 101 طرح در قروه به بهره‌برداری رسید.

کریمی‌پناه با اشاره به بی‌مهری بانک کشاورزی استان، در واگذاری تسهیلات به متقاضیان این شهرستان، گفت: 101 طرح توسعه بخش کشاورزی شهرستان به تصویب رسیده است که بانک کشاورزی استان، در پرداخت تسهیلات به این طرح‌ها تعلل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد 61 پرونده، 100 درصد آماده دریافت تسهیلاتی بالغ بر 47 میلیارد ریال است، گفت: 41 پرونده نیز 80 درصد آماده پرداخت است، که بانک مذکور نبود منابع مالی را دلیل عدم پرداخت تسهیلات به این طرح‌ها عنوان می‌کند، این در حالی است که برخی شهرستان‌های استان که ظرفیت مطلوبی در بخش کشاورزی نداشته‌اند، موفق به جذب اعتبارات شده‌اند.

کریمی‌پناه ابراز امیدواری کرد: اعتبارات برگشتی سایر شهرستان‌ها برای اجرایی شدن طرح‌های شهرستان قروه اختصاص یابد.

کریمی‌پناه افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید سالانه بخش دامپروری در قروه 44 هزار تن است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 20 واحد دامداری صنعتی 100 و 50 رأسی در سطح شهرستان فعالیت می‌کند، میزان تولید سالانه این واحدها را هزار و 20 تن در سال عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از سیاست‌های اصلی جهاد کشاورزی جایگزینی دام سنگین در واحدهای دامپروری است که هدف اصلی در این راستا، حفظ منابع طبیعی و کاهش فشار ناشی از چرای دام در مراتع است.

مدیر جهاد کشاورزی قروه اظهار داشت: با اجرای پروژه های دامداری صنعتی فعال در بخش گاو شیری، ظرفیت تولید شیر شهرستان از 12 هزار و 500 تن کنونی به 14 هزار تن می‌رسد.

کریمی‌پناه همچنین از اجرای طرح بزرگ پرورش گاو شیری در این شهرستان به همت بنیاد مستضعفان خبر داد و گفت: این طرح پیرو حمایت‌های خاص مقام معظم رهبری در سفر به کردستان، به منظور اشتغال‌زایی انجام می‌شود.

وی گفت: این طرح برای 500 نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی داشته و تولید بخش دامپروری را به دو برابر تولید کنونی می‌رساند.

به گفته کریمی‌پناه، این واحد دامی به ظرفیت دو هزار و 500 رأس است که مقدمات اجرای آن در دست اجراست و بخشی از آن نیز اجرایی شده است.

انتهای پیام/79009/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول