اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی استان اردبیل:

مشکل محدودیت سنی برای پوشش بیمه صنعتگران برطرف می‌شود

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: مشکل محدودیت سن هنرمندان و صنعتگران برای پوشش بیمه‌ای این صنف با تدبیر دولت برطرف می‌شود.

مشکل محدودیت سنی برای پوشش بیمه صنعتگران برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا دباغ عبداللهی عصر امروز در نشست بررسی مشکلات بیمه صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی در اردبیل اظهار داشت: قانون مربوط به بیمه صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی قانونی جامع، کامل و نجات‌بخش بوده که با تفاهمنامه امضا شده بین صنایع دستی و فنی و حرفه‌ای صاحبان حرف و مهارت می‌توانند از مزایای بیمه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: تنها مشکلی که در این زمینه به وجود آمده شرط سنی اعمال شده در این قانون است که دست ما را برای پوشش بیمه‌ای صنعتگران پیشکسوت و با سابقه بسته است و به ما اجازه نمی‌دهد صنعتگران را با شرایط سنی خاص زیر پوشش خدمات بیمه‌ای ببریم.

دباغ عبداللهی خاطرنشان کرد: تا آخر سال گذشته بالغ بر دو هزار و 400 صنعتگر از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شدند که با افزوده شدن بیش از 600 نفر در سال‌جاری این تعداد به بیش از سه هزار و 200 صنعتگر رسیده است.

این مسئول اضافه کرد: ما امیدواریم در رایزنی‌هایی که انجام دادیم، بتوانیم مشکل صنعتگران به ویژه محدودیت ایجاد شده برای بیمه پیشکسوتان صنایع دستی را فراهم کنیم تا از این طریق بتوانیم خدمات مناسبی را به پیشکسوتان و افراد باسابقه در این صنف انجام داده باشیم.

وی بیان کرد: امیدواریم با برطرف شدن این مشکل و پوشش تمامی هنرمندان و صنعتگران بتوانیم بخش عمده‌ای از دغدغه آنها را از لحاظ خدمات بیمه‌ای و درمانی برطرف کرده و به خواسته‌های آنها جامه عمل بپوشانیم.

معاون صنایع دستی اردبیل از ثبت ملی 12 هنر دستی استان در سال‌جاری خبر داد و یادآور شد: ثبت ملی هنرهای دستی فرصتی برای بهسازی و ساماندهی وضعیت اشتغال آنها و ورود این هنرها به بازارهای داخلی و خارجی است.

دباغ عبداللهی همچنین از مستندنگاری و احیای رشته‌های منسوخ شده صنایع دستی خبر داد و گفت:‌ ما تاکنون در سه رشته اقداماتمان را در زمینه مستندنگاری و احیای رشته‌های به فراموشی سپرده شده انجام دادیم که امیدواریم همه آنها منجر به احیای رشته‌های ارزشمند هنری و آیینی شوند.

انتهای پیام/62006/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول