اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین خبر داد

تشکیل انجمن تخصصی بازی‌های رایانه‌ای در استان قزوین

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین از تشکیل انجمن تخصصی بازی‌های رایانه‌ای در این استان خبر داد.

تشکیل انجمن تخصصی بازی‌های رایانه‌ای در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سعید پورایمانی صبح امروز در مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقات لیگ بازی‌های رایانه‌ای استان که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: به منظور ایجاد زیرساخت و بستر مناسب برای ترویج بازی‌های سالم و حمایت از بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای در بخش گیم‌نت‌ها انجمن تخصصی بازی‌های رایانه‌ای در استان قزوین تشکیل می‌شود.

وی یکی از اهداف مراکز فرهنگی دیجیتال را شناسایی، ساماندهی و هدایت بازیکنان رایانه‌ای دانست و افزود: با توجه به استعداد و ظرفیت قوی موجود در این استان با ایجاد کارگروه ارزیابی و حمایت، افراد مستعد را شناسایی کرده و آنها را به افراد حرفه‌ای در زمینه بازی‌های رایانه‌ای تبدیل می‌کنیم.

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال کاسپین قزوین با بیان اینکه گیم‌نت‌ها در گذشته فضای نسبتاً مناسبی نداشتند و خانواده‌ها به آنها اعتماد نمی‌کردند، تصریح کرد: امروزه با ایجاد مراکز فرهنگی دیجیتال و با تدبیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سالم‌سازی و ترویج فرهنگ صحیح استفاده از بازی‌های رایانه‌ای در فضای گیم‌نت‌ها صورت گرفته و دید خانواده‌ها نسبت به این مراکز تغییر پیدا کرده است.

پورایمانی اضافه کرد: اگرچه بازی‌های رایانه‌ای به صورت حرفه‌ای در کشور خواهان زیادی دارد ولی جهاد علمی و کسب علم در اولویت نخست و سرگرمی‌های دیجیتال در اولویت‌های بعدی قرار دارند.

وی رشد کشور را در گرو تحصیل و کسب علم برای خودکفایی و بی‌نیازی از بیگانگان دانست و جوانان، نوجوانان و بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای را به کسب این مهم فرا خواند.

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین با بیان اینکه آمار استفاده از گیم‌نت‌ها در استان کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: با ایجاد کارگروه تخصصی و اعتمادسازی در بین خانواده‌ها و ترویج فرهنگ صحیح استفاده از بازی‌های سالم درصدد افزایش این آمار و احیای صنعت بازی‌های رایانه‌ای و گیم‌نت‌ها هستیم.

انتهای پیام/2667/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول