اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دولت

شهبازی: 378 طرح عمرانی و اقتصادی در کردستان افتتاح می‌شود

استاندار کردستان گفت: افتتاح 378 طرح عمرانی، تولیدی و اقتصادی در بخش‌های مختلف استان در گرامیداشت هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

شهبازی: 378 طرح عمرانی و اقتصادی در کردستان افتتاح می‌شود

علیرضا شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: طرح‌های افتتاح شده شامل بهره‌برداری از تعداد 101 طرح عمرانی با اعتبار 376 میلیارد ریال و نیز تعداد 277 طرح اقتصادی با سرمایه‌گذاری یک هزار و 121 میلیارد ریال است که در مجموع برای اجرای این طرح‌ها بیش از یک هزار و 497 میلیارد ریال هزینه شده است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در بخش طرح‌های عمرانی تعداد 10 طرح با اعتبار 24 میلیارد ریال از محل منابع ملی و نیز 91 طرح با اعتباری بیش از 352 میلیارد ریال از محل منابع استانی اجرا شده است.

وی افزود: در بخش آموزشی و ورزشی تعداد چهار پروژه با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال شامل 21 کلاس درس در قالب دو پروژه و نیز دو باب سالن ورزشی در شهرستان‌های سنندج و کامیاران در قلب دو پروژه ورزشی به بهره‌برداری می‌رسند.

شهبازی تصریح کرد: افتتاح سه طرح و پروژه در بخش رفاه و تامین اجتماعی با اعتباری بیش از 540 میلیون ریال در رابطه با کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرهای سقز و سنندج از دیگر طرح‌های افتتاح شده در هفته دولت است.

استاندار کردستان همچنین به طرح‌های عمرانی آماده افتتاح در بخش‌های شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی به 12 روستا با اعتباری بیش از 26 میلیارد ریال و بهره‌مندی یک هزار و 118 خانوار روستایی از نعمت آب آشامیدنی سالم و همچنین بهره‌برداری از هفت طرح بهسازی روستایی با جمعیت 767 خانوار و با صرف اعتباری بیش از 19 میلیارد و 300 میلیون ریال از مهم‌ترین طرح‌های آماده بهره‌برداری در این بخش است.

وی تصریح کرد: همچنین بهره‌برداری از 131 طرح عمرانی کوچک روستایی در سطح روستاهای استان از جمله ساماندهی معابر، جمع‌آوری بهداشتی فاضلاب روستاها، ایجاد پارک کودک، احداث ساختمان دهیاری‌های استان جمعا با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال از طرح افتتاح شده روستایی در این هفته خواهد بود.

استاندار کردستان اضافه کرد: در این راستا همچنین در بخش عمران شهری نیز افتتاح 20 طرح شامل بهسازی و آسفالت معابر، احداث فضای سبز، پارک‌های محله‌ای و ایجاد و ساماندهی معابر با اعتبار بیش از 84 میلیارد ریال توسط شهرداری‌های استان از مهم‌ترین طرح‌های اجراشده در این بخش است.

وی به افتتاح 9 طرح در بخش محیط زیست استان اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری از هفت پروژه احداث واحدهای محیط بانی در سطح مناطق حفاظت شده استان و افتتاح دو طرح زیست محیطی استان با اعتباری بیش از یک میلیارد ریال از مهم‌ترین طرح‌های افتتاح شده در این بخش خواهند بود.

شهبازی از بهره‌برداری تعداد90 طرح در بخش‌های کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتباری بیش از 246 میلیارد ریال از قبیل اجرای طرح‌های تامین آب، احداث استخرهای کشاورزی، برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی، احداث گلخانه‌های سبزی و صیفی‌جات، آبیاری تحت فشار، طرح‌های گاوداری و پرواربندی  و نوسازی جایگاه دام و آبخیزداری و ایجاد کمربندی حفاظتی و عملیات مکانیکی و احداث سدهای رسوبگیری در مراتع در سطح روستاهای استان خبر داد.

استاندار کردستان همچنین به بهره‌برداری از تعداد 7 پروژه آسفالت راه روستایی جمعا به طول بیش 11 کیلومتر و با اعتباری بیش از 28 میلیارد ریال برای 8 روستا مجموعا با 804 خانوار جمعیت اشاره کرد. 

شهبازی در ادامه اجرای طرح‌های گازرسانی به 48 روستا با جمعیت سه هزار و 882 خانوار و اعتباری بیش از 144 میلیارد ریال در سطح روستاهای استان و گازرسانی به واحدهای مسکن مهر و طرح‌های صنعتی در قالب 18 پروژه و جمعا با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد ریال از طرح‌های آماده بهره‌برداری در این بخش برشمرد.

وی تصریح کرد: در بخش گردشگری و میراث فرهنگی نیز در این هفته هتل سه ستاره در شهر بانه با استفاده از 140 میلیارد ریال تسهیلات بانکی و مشارکت بخش خصوصی به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در این هفته همچنین در بخش مخابرات و زیرساخت‌های ارتباطی نیز تعداد 11 پروژه مخابراتی شامل نصب سیستم‌های مخابراتی روستایی و تلفن همراه و اجرای شبکه‌های فیبرنوری در شهرها و روستاهای استان با اعتبار 19 میلیارد ریال افتتاح خواهند شد.

وی در پایان گفت: در بخش صنعت و معدن و تجارت استان نیز 7 طرح صنعتی در شهرهای بانه، دهگلان، سقز، سنندج، قروه با سرمایه‌گذاری 9 میلیارد ریالی بخش خصوصی و نیز با استفاده از 432 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بهره‌برداری می‌رسند.

انتهای پیام/79016/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول