اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ورزش و جوانان رودسر:

بازی‌های بومی‌محلی به دست فراموشی سپرده شده است

رئیس اداره ورزش و جوانان رودسر با تأکید بر ضرورت احیای بازی‌های بومی‌محلی این شهرستان، گفت: ورزش‌های بومی‌محلی ریشه در فرهنگ، باور و تاریخ ما دارد که به فراموشی سپرده شده است.

بازی‌های بومی‌محلی به دست فراموشی سپرده شده است

کاوه قدسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر احیای بازی‌های بومی‌محلی را اقدامی مهم دانست و اظهار کرد: بازی‌های بومی‌محلی، فرهنگ غنی و اصیل این سرزمین است که به دست فراموشی سپرده شده و باید در احیای دوباره آن تلاش کرد.

وی درباره برگزاری جشنواره بازی‌های بومی‌محلی در واجارگاه رودسر افزود: این جشنواره به مدت دو روز از 31 مرداد تا اول شهریور جاری در بخش‌های کشتی گیله‌مردی و طناب‌کشی در سالن ورزشی و زمین چمن شهدای واجارگاه برگزار شد.

این مسئول، به رشته طناب‌کشی در بخش مردان و رده سنی آزاد اشاره کرد و گفت: در این رشته پنج تیم با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان، تیم‌های زنده یاد پهلوان اسماعیل اسماعیل‌نژاد واجارگاه مقام نخست و دهیاری قاسم‌آباد سفلی به مقام دوم دست یافتند.

وی به بخش بانوان در رده سنی زیر 12 سال اشاره کرد و متذکر شد: در این رشته چهار تیم شرکت داشتند که در پایان تیم‌های بانوان رودسر رتبه نخست را کسب کردند و واجارگاه الف به مقام دوم رسید.

قدسی اضافه کرد: در رشته کشتی گیله‌مردی در سبک وزن 24 کشتی‌گیر و در سنگین وزن 17 نفر شرکت داشتند که در پایان رقابت‌ها در بخش سنگین وزن حسین رمضانی با برتری بر حریفان خود عنوان قهرمانی را کسب کرد و معراج ابوالحسنی و صفرعلی فدوی نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

به گفته وی، در پایان رقابت‌های رده سبک وزن کشتی در جشنواره مذکور فرید عبد‌الله تارتار با برتری برابر رقبای خود به مقام نخست دست یافت و نوید کریم‌زاده و سروش بابایی به ترتیب عناوین دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

به گزارش فارس، مجتبی بینا از کشتی‌گیران سبک وزن به عنوان کشتی‌گیر برتر اخلاق این دوره از رقابت‌ها معرفی و به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/84002/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول