اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد کاشان خبر داد

صدور مجوز نشریه برای کانون‌های مساجد کاشان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از صدور مجوز انتشار نشریه برای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان خبر داد.

صدور مجوز نشریه برای کانون‌های مساجد کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمدمهدی ‌صباغی ظهر امروز در جمع مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: اساسنامه اخذ مجوز نشریات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آماده است و براساس این اساسنامه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان کاشان می‌توانند برای اخذ مجوز نشریه تجربی به دبیرخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان مراجعه کنند.

وی با اشاره به ممنوعیت ورود نشریات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان کاشان به مباحث سیاسی افزود: فعالیت نشریات تجربی‌کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به صورت غیرانتفاعی در حوزه‌های فرهنگی، هنری، اقتصادی، دینی و معرفتی چاپ و در حوزه مساجد و محل مسجد توزیع می‌شوند.

مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: این نشریات می‌توانند به صورت روزانه، هفته‌نامه، دو هفته‌نامه، ماهنامه، فصلنامه، شش ماهه و یکساله منتشر و در حوزه و محل مسجد توزیع شوند.

صباغی در ادامه با اشاره به تدوین کارکردهای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بخش اوقات فراغت، سیاستگذاری‌ها و راهبردها بیان داشت: هم‌افزایی سازمان تبلیغات اسلامی‌، بهزیستی و سایر دستگاه‌های شهرستان برای انجام آموزش‌های رایگان در زمینه خانواده و طلاق، اعتیاد و معضلات اجتماعی، مباحث اخلاقی از جمله سیاست‌هایی است که کانون‌های فرهنگی دنبال می‌کنند. 

این مسئول با تأکید بر لزوم ارتقای کانون‌های فرهنگی مساجد شهر برزک بر اساس توانمندی‌های موجود در این کانون‌ها اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهر برزک و مؤسسات فرهنگی می‌توانند مجوز فعالیت‌های هنری، قرآنی ‌تک منظوره و چند منظوره کانون‌های تبلیغاتی را اخذ نمایند. 

به گفته وی، کانون‌های فرهنگی‌ هنری مساجدی که دارای طرح‌های قابل اجرا در سطح شهر یا شهرستان هستند، می‌توانند از طریق دبیرخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان پیگیری و بعد از اخذ بودجه نسبت به اجرای آن اقدام نمایند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، این شهرستان را در ردیف 12 شهر ویژه کشور در حوزه مساجد اعلام و عنوان کرد: بیش از 145 کانون ثبتی در حوزه شهرستان کاشان فعالیت دارند که از این تعداد 74 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان کاشان و مابقی در شهرها و روستاهای تابعه این شهرستان است.

صباغی همچنین از تأسیس دفتر نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در شهرهای بالای 3 هزار نفر جمعیت خبر داد و اذعان داشت: فراهم کردن زیرساخت‌های فرهنگی در منطقه یکی از اولویت‌های مهم تأسیس دفاتر ارشاد اسلامی در این شهرها است.

انتهای پیام/2406/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول