اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دومین آیین نکوداشت روز فرهنگ پهلوانی و قشر بسیج

18 پیشکسوت و ورزشکار پهلوانی تجلیل شدند

در دومین آیین نکوداشت روز فرهنگ پهلوانی و قشر ورزشکار بسیج از 18 کهن کسوت، پیشکسوت و ورزشکار برگزیده ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان جنوبی تجلیل شد.

18 پیشکسوت و ورزشکار پهلوانی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی،‌ میراث فرهنگی و معنوی مردم ایران و منطقه است و این ورزش علاوه بر برخورداری از جنبه فرهنگی، هنری و زیباشناختی در تقویت قدرت استقامت و هماهنگی عضلات اسکلتی بدن مؤثر است و توسعه ورزش باستانی در جامعه سبب افزایش سطح سلامت عمومی می‌شود.

نکوداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای امر پسندیده‌ای است که ریشه در آداب و رسوم دینی و اجتماعی ما دارد و توجه به آن سبب آشنایی اقشار مردم به ویژه جوانان ما با روحیه پهلوانی و جوانمردی می‌باشد.

پنج کهن کسوت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان جنوبی تجلیل شدند

کهن کسوتان ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای یادگاران به جا مانده از روزهای رزم و چگونگی بزم و حماسه‌اند،‌ در سخت‌ترین شرایط با کمترین امکانات بر سکوی قهرمانی ایستادند تا نام خراسان جنوبی بر تارک ایران اسلامی و جهان پیرامونش چون خورشیدی سرافراز بتابد.

اگر امروز، کهن کسوتان ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای، غریبانه بر عصای پیری تکیه زده‌اند، در زمانی نه چندان دور، جزو پهلوان مردان با افتخاری بودند که دست ناتوان و رنجور محرومان جامعه از دامن آنان شکوفه‌های مهربانی و سخاوت می‌چید.

جواد احمدی، کاظم طباطبائی، حسین راسته مقدم و اسماعیل نوروز پور پنج کهن‌کسوت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای بودند که با حضور مسئولان اداری، نظامی و ورزشی خراسان جنوبی در مراسمی به یاد ماندنی با لوح سپاس و شال جوانمردی و فتوت و دریافت هدایای نفیسی مورد تجلیل واقع شدند.

پنج پیشکسوت ورزش قهرمانی تجلیل شدند

همچنین از زحمات و خدمات خستگی‌ناپذیر پیشکسوتان ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان جنوبی قدردانی شد.

سید محمود اسلامی، علیرضا شاعرزاده، حسین افلاکی، مهدی درستکار خوسف و امیر قمری پنج پیشکسوتی بودند که لوح سپاس، شال جوانمردی و فتوت را به همراه هدایای نفیس در مراسم ویژه‌ای دریافت کردند.

روحیه جوانمردی و منش پهلوانی، ورزشکاران را به اوج کمال می‌رساند و راستی و صداقت را در میان نسل آینده به ارمغان می‌آورد.

هفت ورزشکار برگزیده نشان درجه 2 مرام پهلوانی دریافت کردند

در شهر بیرجند هفت گود زورخانه پذیرای علاقه‌مندان به ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای است تا از این طریق بتوانند رسالت پهلوان‌پروری را در بین اقشار نهادینه کنند.

هر کدام از این زورخانه‌های فعال بیرجند یک ورزشکار با اخلاق را به هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان جنوبی معرفی کردند تا به رسم یاد بود و ترویج سنت فتوت و جوانمردی، نشان درجه دو مرام پهلوانی را دریافت کنند.

علیرضا شاعرزاده از زورخانه امیر عرب، مهدی قصاب‌فر از زورخانه الغدیر شهرداری بیرجند، محمدرضا حسن‌پور از زورخانه موسی بن جعفر(ع)، محمود شمس‌آبادی از زورخانه ولی عصر(عج) و محمد جلالی از زورخانه پوریای ولی هفت باستانی کار خوش اخلاقی بودند که مفتخر به دریافت نشان درجه دو مرام پهلوانی شدند.

انتهای پیام/69014/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول