اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای خراسان جنوبی خبر داد

احداث 3 گود زورخانه ورزش‌های پهلوانی در خراسان جنوبی

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی خراسان جنوبی از احداث سه گود زورخانه در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 20 گود زورخانه در خراسان جنوبی فعال است.

احداث 3 گود زورخانه ورزش‌های پهلوانی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی قمری صبح امروز در حاشیه مراسم تجلیل از کهن‌کسوتان، پیشکسوتان و ورزشکاران هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی اظهار داشت: با مساعدت و همکاری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی و شهرداری بیرجند سه گود زورخانه در خراسان جنوبی احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 20 گود زورخانه در خراسان جنوبی فعال است، اذعان داشت: به زودی دومین گود زورخانه شهر قائنات به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین دو گود زورخانه نیز توسط هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی خراسان جنوبی با همکاری سپاه انصارالرضا(ع) و شهرداری بیرجند در سجاد شهر و پارک موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی احداث می‌شود.

رئیس هیئت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی خراسان جنوبی به سنت ارزشمند تجلیل از خادمان ورزش استان اشاره و تصریح کرد: اشاعه و ترویج روح جوانمردی، پهلوانی و اخلاق‌مداری از طریق معرفی افتخارآفرینان عرصه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای به جامعه امروزی تحقق می‌یابد.

قمری خاطر نشان کرد: معرفی دلاور مردانی که در نامطلو‌ ب‌ترین شرایط و نامناسب‌ترین امکانات با دلی سرشار از معنویت و فتوت و در گمنامی افتخاراتی را برای ما به ارمغان آوردند میسر نمی‌شود مگر با دست توانگران و عاشقان خدمت به ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای که آستین همت بالا زنند و با تلاش مضاعف روح پهلوانی  اخلاق‌مداری را در جامعه نهادینه‌ کنند.

وی متذکر شد: با تلاش تمام کسانی که در راستای این ورزش فعالیت می‌کنند باید خراسان جنوبی را به عنوان قطب فرهنگ پهلوانی و جوانمردی کشور در بیاوریم.

رئیس هیئت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی خراسان جنوبی با بیان اینکه روز 17 شوال در تقویم جمهور اسلامی به روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای مزین شده است، اذعان داشت: دین اسلام برای ایجاد روحیه فتوت و جوانمردی  در جامعه احترام ویژه‌ای قائل شده است و علمای دینی نیز در آثارشان به آن اشاراتی قابل ‌تأمل کرده‌اند.

قمری به ارائه خصایص پهلوانی از نظر مولانا حسین کاشف سبزواری پرداخت و افزود: در تاب فتوت جوانمردی علامه کاشف سبزواری یک پهلوان باید 12 خصلت از جمله‌ خداترس، اعمال مطابق شرع، تن قوی، زبان خوش، دلی دلیر، خرد کامل، صبری به تمام، عملی به‌کمال، جهد و تلاش دائم، خلقی پسندیده، دوری از حرام و نعمت سلامتی اسلام به الگوسازی داشته باشد.

وی اضافه کرد: ورزشکار عرصه پهلوانی و زورخانه‌ای باید به بزرگ پهلوان جهان اسلام حضرت علی(ع) اقتدا کند و اخلاق اسلامی و روحیه جوانمردی را از مولای متقیان الگوبرداری کند تا بتواند در مقابل توطئه بیگانگان و فرهنگ غرب‌زده استثمارگران ایستادگی نماید.

انتهای پیام/69014/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول