اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل ورزش و جوانان استان اردبیل:

سرانه ورزشی در اردبیل 0.67 متر مربع است

مدیر‌کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: سرانه ورزشی در استان اردبیل 0.67 متر‌مربع است که این فضا همچنان رو به افزایش و توسعه است.

سرانه ورزشی در اردبیل 0.67 متر مربع است

احد پازاج امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: سرانه ورزشی کشور به صورت میانگین 0.62 متر‌مربع است که ما از سرانه کشوری حدود 0.05 متر مربع جلوتر هستیم که امیدواریم این رقم به یک متر و 0.2 سانتی‌متر ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این سرانه 50 درصد وظیفه و تکلیف برعهده ورزش و جوانان گذاشته شده و 50 درصد مابقی را بخش خصوصی و سایر دستگاه‌ها باید عهده‌دار شوند، گفت: البته در برخی از شهرستان‌های استان سرانه ورزشی ما بالاتر از استانداردهای کشوری است اما همچنان در برخی از شهرستان‌ها از رسیدن به سرانه تعریف شده ملی عقب بوده و دچار کمبود هستیم.

مدیر‌کل ورزش و جوانان استان اردبیل یادآور شد: اگر 80 هکتار زمین گلف در این استان اجرایی شده و پیست بزرگ اسکیت‌سواری نیز در موعد مقرر تکمیل و راه‌اندازی شود سرانه ورزشی استان اردبیل به شکل قابل قبولی افزایش خواهد یافت.

پازاج خاطرنشان کرد: در حوزه اماکن ورزشی در سطح استان 97 سالن ورزشی سر‌پوشیده، 9 استخر سرپوشیده شنا و 15 زمین چمن فوتبال فعال هستند که از این زیر‌ساخت‌ها استفاده می‌کنیم.

این مسئول به توفیقات ورزشی استان اشاره کرد و بیان داشت: ما در سطح استان 375 هزار ورزشکار داریم که حدود 50 هزار نفر آنها سازمان یافته بوده و مابقی به صورت موقت و فصلی و غیر مستمر به امر ورزش می‌پردازند.

مدیر‌کل ورزش و جوانان استان اردبیل از کسب 16 مورد مقام جهانی، 13 مورد مقام المپیکی و پارالمپیکی و همچنین کسب عناوین مختلف ملی و بین‌المللی خبر داد و تصریح کرد: ورزشکاران ما با افتخار‌آفرینی که در المپیک و پارالمپیک داشتند مقام و جایگاه این استان را ارتقا دادند به طوری که استان اردبیل جز چهار استان برتر کشور در این زمینه بوده است.

پازاج از روند صعودی کسب موفقیت‌ها و توفیقات ورزشی استان خبر داد و افزود: ما در سال گذشته با همراهی و همکاری هیئت‌های ورزشی برنامه‌های متنوعی را در حوزه‌های مختلف عملیاتی و اجرایی کرده‌ایم به طوری که هیئت ورزش همگانی جزو هیئت‌های برتر شناخته شده است که توانسته توفیقات روز‌افزونی را نیز کسب کند.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل با ابراز خرسندی از نهادینه شدن امر ورزش به ویژه ورزش همگانی در بین خانواده‌ها و اقشار مختلف مردم در این استان ابراز داشت: هیئت‌های ورزشی ما تمام سعی و اهتمام خود را به کار گرفته‌اند تا در سطح ملی درخشش بی‌نظیر داشته باشند.

انتهای پیام/62004/ع30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول