اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین خبر داد

برگزاری جشنواره فصلی مطبوعات قزوین در پاییز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: جشنواره فصلی مطبوعات با هدف ارزیابی عملکردها و آثار خبری خبرنگاران در فصل پاییز برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره فصلی مطبوعات قزوین در پاییز

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسین شفیعی‌ها امروز در نخستین جشنواره فصلی مطبوعات استان قزوین که در سرای سعدالسلطنه برگزار شد، با بیان اینکه این جشنواره نیز در فصل پاییز برگزار می‌شود، اظهار داشت: در جشنواره فصلی مطبوعات عملکردهای خبرنگاران در تابستان ارزیابی و به بهترین آثار جوایزی اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه خبرنگاران در اطلاع‌رسانی آحاد جامعه نقش بسزایی را ایفا می‌کنند، بیان کرد: این موضوع حساسیت این حرفه را نشان می‌دهد که باید با دقت خوبی صورت گیرد تا اطلاعات درست به مخاطبان انتقال یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین وضعیت نشریات، مطبوعات و خبرگزاری‌‌های این استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این استان در عرصه اطلاع‌رسانی و خبر غنی بوده و به مرحله حرفه‌ای شدن محتوای کیفی، شکلی و مطبوعات رسیده است.

شفیعی‌ها ادامه داد: استان قزوین در عرصه اطلاع‌رسانی در کشور پیشتاز است که باید این موقعیت و جایگاه را با همت و تلاش مضاعف حفظ کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم در دهه گذشته از نشریات و خبرگزاری یک حدی مطالبه داشتند، ادامه داد: اکنون مطالبه آنان از مطبوعات متفاوت‌تر شده که در این راستا باید خبرنگاران وظایف خود را جدی‌تر انجام دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با همکاری سرای روزنامه‌نگاری هر فصل وضعیت و عملکرد مطبوعات در عرصه‌های مختلف روزنامه‌نگاری را با برگزاری جشنواره فصلی مطبوعات رصد می‌کند.

شفیعی‌ها اضافه کرد: با تحقق این مهم روزنامه‌نگاران در فضای سالم با یکدیگر رقابت می‌کنند و همین امر موجب افزایش رقابت خبرنگاران در کیفی‌سازی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی تخصصی شدن حرفه خبرنگاری را از جمله اهداف برگزاری جشنواره فصلی مطبوعات عنوان کرد و گفت: این جشنواره فرصت مناسبی برای خبرنگاران است تا آثار خود را در راستای کیفی‌سازی ارتقا دهند و با حضور در جشنواره فصلی مطبوعات رتبه‌های برتر را از آن خود کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاهی خبرنگاری را از برنامه‌های سرای روزنامه‌نگاری دانست و تصریح کرد: با برگزاری این دوره‌ها در‌ آینده نزدیک وضعیت کیفی مطبوعات افزایش چشم‌گیری می‌یابد.

شفیعی‌ها عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان قزوین آمادگی پذیرش و انتقادات خبرنگاران را در راستای بهبود برگزاری جشنواره فصلی دارد تا بتواند این جشنواره را با بهترین کیفیت برگزار کند.

انتهای پیام/77009/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول