اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار یزد:

مطبوعات یزد اتاق فکر تشکیل دهند

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد خواستار تشکیل اتاق فکر خبرنگاران در استان یزد برای ارائه راهکار، هدف و برنامه‌ریزی به رسانه‌های استان یزد شد.

مطبوعات یزد اتاق فکر تشکیل دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامحسین دشتی پیش از ظهر پنج‌شنبه در آیین گرامیداشت خبرنگاران استان یزد اظهار داشت: مقام خبرنگاری هم شأن مقام انبیاست و آنها فعالان عرصه علم و اندیشه و هنر و فرهنگ هستند.

وی با تاکید بر لزوم همفکری و هم‌اندیشی اصحاب رسانه در استان یزد، خواستار شکل‌گیری اتاق فکر از سوی خبرنگاران شد و افزود: بسیاری از خبرنگاران دارای قدرت تحلیل و کارشناسی مسائل هستند و خبرنگاری تنها قلم‌ زدن و نوشتن نیست.

دشتی ادامه داد: یک خبرنگار به عنوان کارشناس در کرسی نظریه‌پرداز اظهار نظر می‌کند و امروزه خبرنگاران یک پایه از نظریه‌پردازی شناخته می‌شوند.

معاون استاندار یزد، مطبوعات را از ارکان نظام برشمرد و بیان داشت: در استان یزد مطبوعات به عنوان سومین رکن عمل می‌کنند و وجودشان لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: به کار و ارتباط خبرنگاران در قرآن کریم نیز اشاره شده و پیامبران نیز به نوعی کار خبرنگاران را انجام می‌داده‌اند و پیام رسان الهی بوده‌اند.

دشتی اضافه کرد: رسالت اصلی خبرنگاران، اطلاع‌رسانی درست و به موقع است که باید در این زمینه ساحت خبر و خبررسانی را به ساحت معنوی و اخلاقی ارتقا داد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی عنوان کرد: شهید صارمی نمونه بارز مسئولیت‌شناسی در این عرصه است و باید خبرنگاران از این شهید الگوبرداری کنند.

معاون استاندار یزد افزود: پیوند شهید صارمی با خبرنگاری یعنی اینکه این عرصه نیز مقدس است و باید ساحت آن را معنوی گرامی داشت.

دشتی در بخشی از سخنان خود به تشریح محتوای مطبوعات و جراید استان یزد پرداخت و گفت: یزد از استان‌های پربار در عرصه مطبوعات است و در درون خود جوشش‌های بزرگی را در تاریخ دارد که باید از طریق مطبوعات بازگو شود.

وی اظهار داشت: یزد عناصر فرهنگی برجسته زیادی دارد که به صورت بومی درآمده و این استان را به منبع فرهنگی و کانون فرهنگی در کشور تبدیل کرده است و به رغم تغییراتی که در این استان رخ داده، اصالت‌های فرهنگی همچنان حفظ شده است.

دشتی، مطبوعات را از ارکان مهم و اصلی هدایت فرهنگی، تقویت و ساخت فرهنگی در استان برشمرد و بیان داشت: مطبوعات بیش از دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در این زمینه موثر هستند و نقش بسزایی دارند.

وی خواستار تقویت ویژگی‌های اسلامی در بین مطبوعات یزد شد و گفت: رشد علمی و فرهنگی در تاثیر قلم خبرنگاران بر مخاطب مشخص و معین است از این رو لازم است تا خبرنگاران و اصحاب رسانه در عین ارتباط با خدا قلم‌فرسایی کنند.

معاون استاندار یزد در ادامه خواستار رسیدگی مطبوعات به سوژه‌های پنهان در سطح جامعه شد و افزود: بسیاری از موارد در سطح جوامع به عنوان سوژه خبری و گزارشی در اختیار خبرنگاران قرار دارد که لازم است با بررسی و تحقیق و تفحص مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی همچنین تشکیل کانون‌های مطالعاتی از سوی مطبوعات و خبرنگاران را ضروری دانست و گفت: متولیان امر هم نسبت به این موضوع توجه داشته باشند و با کمک مطبوعات فرهنگ و ویژگی‌های استان یزد و شاخصه‌های مردم یزد را معرفی کنند تا در اختیار همگان قرار بگیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: باید فضایی ایجاد شود تا از مطبوعات و خبرنگاران که به عنوان ابزار اطلاع رسانی محسوب می‌شوند، به درستی و در راستای رشد و تعالی در مسیر اسلامی استفاده شود.

وی در بخشی از سخنان خود همچنین خواستار طنزنویسی در مطبوعات استان شد و اظهار داشت: بیان مشکلات و دردهای جامعه و یا انتقال نواقص به مسئولان به زبان طنز نیز زیبایی خاص خود را دارد و مخاطب پسند است.

دشتی تصریح کرد: جراید استان بخشی از صفحات خود را به این زبان نوشتاری اختصاص دهند تا ضمن بیان مشکلات و کاستی‌ها و نواقص به طریقی شیوا و رسا در حل و فصل آن و کمک به مردم گام بردارند.

انتهای پیام/90004/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول