اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

میثاق با شهدا در بیت شهیدان جعفری منش و اصفهانی برگزار شد

آیت‌الله محمودی: خانه شهدا با عطر دفاع مقدس و فداکاری عجین شده است

امام جمعه ورامین در بیت شهیدان جعفری‌منش و اصفهانی گفت: خانه شهدا با عطر دفاع مقدس و فداکاری عجین شده است.

آیت‌الله محمودی: خانه شهدا با عطر دفاع مقدس و فداکاری عجین شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، مراسم میثاق با شهدا با حضور آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی و اعضای ستاد نماز جمعه ورامین و جمع کثیری از مردم و مومنان ورامین در بیت شهیدان علی جعفری‌منش و حمید اصفهانی برگزار شد.

شهید زنده محمد جعفری‌منش

در این مراسم پس از قرائت دعای توسل و بیان احادیثی توسط تعدادی از حاضران امام جمعه ورامین طی سخنانی با اشاره به صبر و استقامت خانواده جعفری‌منش و اصفهانی افزود: جانباز سرافراز محمد جعفری‌منش که خود شهیدی زنده و برادر شهید علی جعفری‌منش هست سال‌ها رنج و سختی را با جان و دل پذیرا شد تا اسلام بماند.

وی ادامه داد: همسر جانباز جعفری‌منش در این سال‌ها استقامت خود را ثابت کرد، ایشان خود خواهر شهید والامقام حمید اصفهانی هستند.

نماینده ولی‌فقیه بیان کرد: بیت شهدا با عطر دفاع مقدس و فداکاری عجین شده است.

وی اظهار داشت: شهدا، جانبازان و ایثارگران از جان و مال خود گذشتند تا اسلام و اهداف والای اسلامی بماند.

همسر جانباز جعفری‌منش

مرضیه اصفهانی همسر جانباز سرافراز محمد جعفری‌منش و خواهر شهید حمید اصفهانی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: برادرم حمید با ایشان دوست بود که الآن شهید شده است. همان موقع هم مجروح بودند. اما مشکلاتشان شدت نداشت. برادرم وقتی که ایشان را معرفی کرد و از خصوصیاتش گفت ما هم قبول کردیم. سال 64 ازدواج کردیم، سه فرزند داریم متولد 66 و 68 و 75؛ دختر بزرگم ازدواج کرده و پسرم نامزد دارد. دختر کوچکم هم هنوز درس می‌خواند.

وی تصریح کرد: وقتی که می‌بینم که چطور از خودش ایثار نشان می‌دهد، در برابر ایشان خجالت می‌کشم؛ یعنی واقعاً زجر می‌کشم، قبلاً این نگهداری برایم خیلی مشکل بود ولی الآن دیگر برایم مشکل نیست فقط می‌بینم بیشتر ناراحتی ایشان اذیتم می‌کند. خسته شدنش را به زبان نمی‌آورد. شاید اگر می‌گفت و شکایت می‌کرد بهتر بود.

شهید علی جعفری‌منش

گفتنی است شهید علی جعفری‌منش فرزند عباس در سال 1344 در شهر تهران به دنیا آمد، پدرش مردی کارگر و زحمتکش و از قشر کم درآمد جامعه بود، خانواده‌اش مومن، متدین، مذهبی و در خط اسلام و انقلاب و رهبری بودند.

در سال 1349 یعنی زمانی که شهید 5 ساله بود، پدرش دار فانی را وداع گفت با وجودی که در زندگی مشکلات مادی داشتند اما شهید تحصیلاتش را تا مقطع سیکل ادامه داد و با شروع جنگ تحمیلی و گذشت مدت کوتاهی از جنگ با عضویت در بسیج عازم جبهه شد و حدود هشت ماه در جبهه‌های غرب و جنوب کشور خدمت کرد، در سال 61 به عضویت سپاه درآمد و مستقیماً وارد تیپ سیدالشهداء (105 فعلی) شد و حدود 6 ماه به عنوان کادر ثابت و رسمی تیپ در چندین عملیات بزرگ و کوچک شرکت کرد و آخرین بار در عملیات بزرگ خیبر واقع در جزیره مجنون در منطقه‌ای معروف به پل طلائیه توسط دشمن بعثی با اثابت گلوله توپ 5/14 به قلبش در تاریخ 4/12/62 به درجه رفیع شهادت نایل آمد و روح پاکش به شاخسار جنان پرواز کرد.

شهید حدود 15 سال به صورت جاویدالاثر در منطقه عملیاتی جزیره مجنون بود و در سال 76 استخوان‌هایی از شهید را همراه با کارت و پلاک به عنوان جنازه شهید به خانواده‌اش تحویل دادند.

انتهای پیام/2462/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول