اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نماینده ولی‌ فقیه در همدان مطرح کرد

شهید خرم‌جاه نمونه‌ای از حقانیت راه شهدا

مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در همدان گفت: شهید خرم‌جاه بعد از 27 سال به موضوع نخست کشور تبدیل شده که این امر جز حقانیت راه شهید و شهادت نبوده و نیست.

شهید خرم‌جاه نمونه‌ای از حقانیت راه شهدا

حجت‌الاسلام ناصر نقوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اصل شهید و موضوع شهادت آن را از مهمترین شاخصه‌های دین اسلام برشمرد و افزود: اگر این اصل را از دین و آئین اسلام جدا کنیم چیزی از آن باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه واژه شهید و شهادت شامل مجموع فضایل دینی می‌شود، بیان داشت: تا کسی به اوج معنویت نرسد به مرتبه شهادت نائل نمی‌شود.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در همدان ادامه داد: شهادت نتیجه خوبی‌های زندگانی یک فرد است که خداوند متعال آن را نصیب خواص خود می‌کند.

وی با اشاره به یادواره شهید خرم‌جاه تصریح کرد: جا دارد این مسئله امروز و بعد از گذشت 27 سال به عنوان یک محور عرفانی، تربیتی، اخلاقی و اعتقادی در سطح کشور و فراتر از آن در دنیا مطرح شود.

نقوی با بیان اینکه این نوع دلبستگی‌ها، برخوردها و نگاه‌ها در این موضوع غوغا می‌کند، تأکید کرد: یکی از نگاه‌های زیبا در این موضوع این است که خانواده‌ای بعد از 27 سال انتظار فردا بر سر مزار فرزندشان حاضر می‌شوند.

وی اضافه کرد: در نگاهی دیگر نیز خانواده‌ای که 27 سال پیش عزیزی را به جای فرزندشان دفن کرده‌اند و در این مدت مادرانه، پدرانه، برادرانه و خواهرانه برای او اشک ریخته‌اند امروز حاضر نیستند از آن نگاه زیبای خود دست بردارند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در همدان ادامه داد: در سوی دیگر قضیه نیز شهید زنده‌ای قرار دارد که آن روز به عنوان شهید دفن شده اما بعد رهایی از بند بعثی‌ها و با گذشت 27 سال هنوز دغدغه یافتن خانواده این شهید عزیز را دارد.

وی ابراز داشت: این مهم نشأت گرفته از آموزه‌های دینی و ادامه مسیر شهادت و نتیجه توجه به دفاع مقدس است.

نقوی تأکید کرد: اگر در ابعاد مختلف بر روی این موضوع کار شود قابل ارائه و استدلال در برابر تمام دنیا است.

وی با بیان اینکه شهدا زنده‌اند، تصریح کرد: افرادی که در این موضوع شک دارند، ببینند کدام مرده را می‌توان یافت که بعد از 27 سال خانواده‌اش پیدا شود و غوغایی چنین برایش به پا شود.

مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در همدان یادآور شد: امید است مردم در این جریان به صورت جدی وارد شوند چرا که جامعه امروزی ما نیازمند فرهنگ شهادت است و تا زمانی که این فرهنگ وجود دارد استکبار خوار و ذلیل است.

وی با بیان اینکه می‌توانیم راه را از این شهید بزرگوار تحویل بگیریم، افزود: این شهید گرانقدر با آن سن و سال، حقانیت و شاخص بودن خود را به دنیا اعلام می‌کند و وظیفه ادامه مسیر اوست.

نقوی در پایان خاطرنشان کرد: موضوعات مطرح در دنیا بیش از 10 سال دوام نمی‌آورند اما این شهید جوان بعد از گذشت 27 سال تازه موضوع نخست یک کشور می‌شود و این چیزی جز حقانیت نیست.

انتهای پیام/89006/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول