اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه راور:

دولت به قول‌های خود به مردم عمل کند

امام جمعه راور گفت: مسئولان و دولت‌مردان باید علاوه بر ارائه خدمت هر چه بیشتر به مردم، نسبت به مطالب و نکاتی که به مردم قول داده‌اند، اقدام کنند.

دولت به قول‌های خود به مردم عمل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، حجت‌الاسلام علی‌ تویسرکانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته راور ‌اظهار داشت: تقوای الهی ریسمان محکمی است که موجب تعالی و ترقی آدمی و حرکت به سوی معبود می‌شود.

وی در رابطه با سلسله بحث‌های کار با بیان حدیثی از امام صادق (ع) بیان داشت: پرهیزگاران و مؤمنان واقعی برای اینکه زندگی آبرومندانه داشته باشند، زحمت و رنج کار را تحمل می‌کنند و از راحت‌طلبی که مذموم خدا و اولیای خدا است، دوری می‌کنند و به دنبال روزی حلال هستند.

تویسرکانی عنوان کرد: اگر این استقامت کار و تلاش مداومت داشته باشد، فرد نزد خدا و اولیای خدا محبوب است و فساد و تباهی از بین می‌رود و آثار و برکات فراوانی متوجه فرد می‌شود و در نتیجه آینده خوبی برای جامعه بشری رقم می‌خورد.

وی تصریح کرد: ائمه اطهار (ع) همه اهل کار و تلاش بودند، زیرا عزت و کرامت انسانی در گرو کار و کوشش است و خداوند به هر فردی قدرت و استعدادی را عطا فرموده که فرد به ویژه جوان باید آن توانمندی را کشف و از آن استفاده کند تا به اهداف نهایی خود دست یابد.

امام جمعه راور با تبریک هفته دولت و تقارن این هفته با آغاز به کار دولت یازدهم ابراز داشت: مردم شهیدان رجایی و باهنر را نه به خاطر پست و مقام آنها، بلکه به دلیل مردمی و انقلابی بودن دوست داشتند و اگر مدیران و مسئولان تلاش کنند که راه بزرگ مردانی مانند رجایی و باهنر را ادامه دهند، مانند آن بزرگان در قلب مردم جای می‌گیرند.

تویسرکانی خاطر نشان کرد: مدیران و مسئولان باید راه شهیدان باهنر و رجایی را بشناسند و این شهدا را الگو و سرمشق در کارها قرار دهند و امیدواریم دولت‌مردان قدر این فرصت‌ها را بدانند و هر لحظه فرصت خدمتگزاری را از دست ندهند.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان و دولت‌مردان باید علاوه بر ارائه خدمت هر چه بیشتر به مردم، نسبت به مطالب و نکاتی که به مردم قول داده‌اند، اقدام کنند.

‌تویسرکانی با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت حمزه (ع) عموی پیامبر گرامی اسلام (ص) افزود: حمزه از یک قدرت و صلابت خاصی برخوردار بود و از نفوذ عجیبی بین مردم برخوردار بود که در جنگ احد مظلومانه به شهادت رسید. 

وی گفت: مقام معظم رهبری تحلیل بسیار مهمی از جنگ احد دارند، ایشان می‌فرمایند، «‌همه دوران زندگی ما جنگ احد است، اگر خوب حرکت کردیم، دشمن شکست می‌خورد، اما به مجرد اینکه چشممان به غنائم افتاد و دیدیم چهار نفر دارند غنیمت جمع می‌کنند ما هم حسودی کردیم و سنگر را رها کردیم و دنبال غنائم رفتیم ورق بر می‌گردد و شکست می‌خوریم».

امام جمعه راور گفت: مصر از بزرگترین کشورهای عربی است که می‌تواند ‌در کشورهای عربی به ویژه مسائل مثبت و منفی تاثیرگذار باشد و حوادثی که اکنون در مصر می‌گذرد بسیار تلخ و نگران کننده است.

انتهای پیام/2446/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول