اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

حل مشکلات معیشتی مردم وظیفه دولت است

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی گفت: دولت باید بکوشد در عرصه داخلی مشکلات معیشتی مردم را حل کرده و در بعد خارجی نیز علاوه بر حفظ عزت، سربلندی و صلابت نظام از حقوق حقه ملت ایران با قدرت دفاع کند.

حل مشکلات معیشتی مردم وظیفه دولت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک خطیب جمعه اراک در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اراک اظهار داشت: دولت باید به وعده‌های خود عمل کرده و اساس کار خود را بر اعتدال، صداقت و امانت قرار دهد و با تمام توان به مردم و نظام جمهوری اسلامی خدمتگزاری کند.

وی تصریح کرد: دولت آقای روحانی برای عزت، عظمت، سربلندی و سلامت نظام در عرصه خارجی و همچنین حل مشکلات کشور بکوشد.

امام جمعه اراک افزود: مردمی که پای صندوق‌های رای آمده و حماسه آفرینی کرده‌اند امروز به کارگزاران نظام دل سپرده‌اند و همه باید دست در دست هم داده و مشکلات فرهنگی، اقتصادی، علمی و... جامعه را حل و فصل کنند.

دری نجف‌آبادی تاکید کرد: دولت یازدهم نباید اجازه دهد مسلمانان در کشورهای همسایه به دست دشمنان اسلام کشته شوند، دولت باید جلوی کشتار مسلمانان و غیر مسلمانان بی‌گناه را بگیرد.

وی با اشاره به وقایع سوریه خاطر نشان کرد: کسانی که در سوریه دست به کشتار شیعیان امیر‌المومنین می‌زنند باید بدانند تمام اقدامات وحشیانه آنان در تاریخ ثبت می‌شود، همانطور که امروز همه از مغول‌ها، تیمور لنگ‌ و هیتلر راضی نبوده و آنها را نفرین می‌کنند آیندگان کسانی را که امروز مسلمانان بی‌گناه را در کشورهایی چون مصر و سوریه می‌کشند نفرین خواهند کرد.

امام جمعه اراک تاکید کرد: مسلمانان نباید اجازه دهند عده‌ای افراد تندرو به نام وهابی و تکفیری شیعیان را به خاک و خون کشیده و همه را به نفع اسرائیل غاصب به جان هم بیندازند.

دری نجف‌آبادی در ادامه با اشاره به روز پزشک و تبریک به همه پزشکان به این مناسبت گفت: امروز ایران اسلامی در زمینه پزشکی به پیشرفت‌های خوبی دست یافته است اما در رابطه با دارو مشکلاتی در کشور وجود دارد که باید بکوشیم با تولید داروهایی که دشمنان آنها را تحریم کرده‌اند مشکلات دارویی کشور را حل و فصل کنیم.

وی افزود: از وزیر بهداشت دولت جدید انتظار می‌رود به مشکلات بخش دارو و درمان رسیدگی کرده و اعتبارات مورد نیاز برای ساخت بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان ولی عصر(عج) اراک را تامین کند.

امام جمعه اراک همچنین به هفته دولت اشاره کرد و بیان داشت: شهیدان رجایی و با هنر الگوی کارکنان دولت هستند.

دری نجف‌آبادی هفته دولت را یاد‌آور روزهای پرافتخار خدمتگزاری شهیدان رجایی و باهنر در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نشانه مجاهدت و ایثارگری فرزندان راستین انقلاب عنوان کرد و بر ارج نهادن به مقام شامخ این عزیزان تاکید کرد.

گفتنی است اشاره به ایام ارتحال آیت‌الله العظمی بروجردی، شهادت حمزه سید‌الشهدا عموی پیامبر و شهدای جنگ بدر و ارتحال حضرت عبدالعظیم حسنی از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

انتهای پیام/87001/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول