اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کازرون:

عزل و نصب‌های دولت بر اساس شایسته‌سالاری باشد

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: دولت عزل و نصب‌ها را بر اساس ضابطه‌مندی، شایسته‌سالاری و منطبق بر شعار اعتدالی رئیس جمهوری انجام دهد.

عزل و نصب‌های دولت بر اساس شایسته‌سالاری باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با گرامی‌داشت آغاز هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در سخنانی اظهار داشت: هفته دولت فرصت مناسبی برای خدمت‌گزاران و مسئولان رده‌های مختلف نظام است که فعالیت‌های خود را به سمع و نظر مردم برسانند.

وی به آغاز به‌کار دولت یازدهم که با شعار تدبیر و امید سرکار آمده اشاره کرد و گفت: همدلی و تعامل خوبی میان دولت، مجلس و قوه قضائیه در حال شکل‌گیری است و امیدواریم که در عزل و نصب‌ها و سپردن مسئولیت به افراد، ضابطه‌مندی و شایسته‌سالاری رعایت شود.

امام جمعه کازرون از دولتمردان دوره یازدهم خواست اولویت کاری خود را بر حل مشکلات معیشتی مردم و کنترل تورم که همان دغدغه مقام معظم رهبری و شعار رئیس جمهوری بوده قرار دهند.

خرسند ادامه داد: گرچه دولت جدید احتیاج به فرصت و برنامه‌ریزی دارد اما مسیر حرکت خود را باید بر اساس شعار اعتدال و تدبیر و آرمان‌های انقلاب انتخاب کند تا مشکلات مردم حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه دولت نباید سطح توقعات مردم را بالا ببرد تصریح کرد: همدلی و تعامل میان دولت، مجلس و قوه قضائیه در برطرف کردن مشکلات مردم شرط لازم است.

خطیب نماز جمعه کازرون در ادامه روز کارمند را گرامی داشت و گفت: کارمندان طبقه زحمت‌کش جامعه محسوب می‌شوند که درآمد ثابتی دارند بنابراین رسیدگی به معیشت این قشر باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

خرسند از دولت خواست راندمان کار در ادارات را بالا ببرد و نیز قوانین دست و پاگیر و بروکراسی ادارات که باعث سردرگمی مردم شده است را برطرف کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود افزود: کارمندان دستگاه‌های دولتی خود را باید کارگزار، خزانه‌دار و وکیل مردم بدانند و در پی‌گیری حاجات و حل مشکلات مردم کوتاهی نکنند.

امام جمعه کازرون گفت: پاسداشت حقوق مردم و نگاه‌داشت حرمت ارباب رجوع باید سرلوحه کار تمام ادارات، مؤسسه‌ها، نهادها و ارگان‌ها قرار گیرد.

خرسند، ایجاد دولت الکترونیک در سراسر کشور و سرعت بخشیدن به ارائه پاسخگویی به ارباب رجوع را از مسئولان خواستار شد.

وی در بخش پایانی خطبه دوم از مردم شهرستان کازرون خواست تشریفات و اسراف‌کاری و هزینه‌های گزاف در برگزاری مراسم ختم اموات را حذف کنند تا بدعتی میان مردم صورت نگیرد.

امام جمعه کازرون نیز از اعضای هیئت امنای مساجد این شهر درخواست کرد جلوی هزینه‌های اضافی که فایده‌ای به حال اموات ندارد را بگیرند و آنان را در صورت تمایل به مؤسسات خیریه راهنمایی کنند.

به گزارش فارس، پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز کازرون به 34 اثر برگزیده نقاشی کودکان با موضوعیت نماز جمعه از سوی امام جمعه این شهر هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام/‌2448/ق30/آ3004

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول