اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

استخدام‌های اخیر مهر‌آفرین نبوده است/ بهره‌برداری از 696 پروژه عمرانی در هفته دولت

استاندار اردبیل گفت: استخدامی‌های اخیر در اردبیل مشمول طرح مهر‌آفرین نبوده بلکه بر اساس برنامه پنجم توسعه و کسب مجوزهای لازم این استخدام‌ها انجام شده است.

استخدام‌های اخیر مهر‌آفرین نبوده است/ بهره‌برداری از 696 پروژه عمرانی در هفته دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد در آستانه هفته دولت و پیش از خطبه‌های نماز جمعه در بین نمازگزاران اردبیل اظهار داشت: استخدام یک‌هزار نفر از جوانان بیکار این استان مشمول طرح مهر‌آفرین نمی‌شود و افرادی که نمره مورد نظر را کسب کرده‌اند و مراحل گزینش را طی کنند، جذب ادارات می‌شوند.

وی با پایان دادن به شایعات و برخی نگرانی‌ها در خصوص ایجاد مشکلات برای استخدامی‌های جدید عنوان کرد: ما در قالب برنامه پنجم توسعه مصوبه هیئت دولت و مجوزهای لازم این استخدام‌ها را به تعداد یک‌هزار نفر انجام دادیم و مشکلی در جذب این جوانان به عنوان کارشناسان زبده در ادارات وجود ندارد.

استاندار اردبیل افزود: 800 نفر برای شهرداری و یک‌هزار و 200 نفر نیز برای ادارات در آینده‌ای نزدیک در قالب آزمون استخدامی جذب خواهند شد به طوری که ما تا دو ماه آینده با کسب مجوز این 2 هزار نفر را استخدام خواهیم کرد.

نیکزاد ادامه داد: اگر از بنده بپرسند که شیرین‌ترین لحظه در چهار سال مسئولیتم در شهرداری اردبیل کدام موضوع و برنامه بوده است بدون اینکه به طرح‌ها و پروژه‌های  عمرانی اشاره کنم استخدام 150 نفر کارشناس و مهندس خبره را در شهرداری بزرگترین توفیق خود می‌دانم.

این مسئول تصریح کرد: جذب این مهندسان به بدنه فنی شهرداری سبب شد تا کارهای اجرایی و عمرانی شهری سرعت بگیرد و بطور حتم جذب 3 هزار کارشناس خبره جدید نیز به شهرداری‌ها و ادارات سبب خواهد شد تا بتوانیم روند اجرایی و امورات استان را سرعت ببخشیم.

8 هزار واحد مسکن مهر هفته آینده افتتاح می‌شود

رئیس شورای مسکن استان به آغاز افتتاح‌های هفته دولت از فردا در اردبیل اشاره کرد و بیان داشت: 3 هزار واحد مسکن مهر متمرکز و 5 هزار واحد مسکن خودمالکین و بافت فرسوده رد هفته آینده در سطح استان اردبیل افتتاح می‌شود.

نیکزاد با بیان اینکه در این مدت 8 هزار واحد مسکن تکمیل شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، افزود: اگر هر واحد مسکن مهر را با هزینه‌کرد 40 میلیون تومان برآورد کنیم بیش از 320 میلیارد تومان در مسکن مهر در این استان سرمایه‌گذاری شده است.

وی عنوان کرد: این طرح در کنار خانه‌دار شدن بسیار از هموطنان زمینه و فرصت اشتغال افراد بی‌شماری را فراهم کرده است.

استاندار اردبیل از افتتاح 696 پروژه عمرانی با 150 میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد و گفت: در اردبیل 104 پروژه به ارزش 24 میلیارد تومان، 30 پروژه در بیله‌سوار با 8 میلیارد تومان، 81 پروژه در پارس‌آباد با 56 میلیارد تومان، 51 پروژه در خلخال با 9 میلیارد تومان، 21 پروژه در سرعین با 12 میلیارد تومان، 38 پروژه در کوثر با 15 میلیارد تومان، 86 پروژه در گرمی با 10 میلیارد تومان، 151 پروژه در مشگین‌شهر با 4 میلیارد تومان، 110 پروژه در نمین با 6 میلیارد تومان و 24 پروژه در نیر با 6 میلیارد تومان در گرامیداشت هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

نیکزاد ادامه داد: با در نظر گرفتن پروژه‌های افتتاحی مسکن مهر و عمرانی، تولیدی و اقتصادی در سطح استان با 470 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری پروژه‌های هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با یادآوری اینکه قرار شد با نظر وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم مساکن مهر در حال احداث تکمیل شود، تاکید کرد: هر چند سیاست دولت و وزارت مسکن تغییر پیدا کرده اما قرار شده تا آخر امسال واحدهای مسکن مهر تحویل مردم شود.

رئیس شورای اداری با بیان اینکه زیر‌سازی و آسفالت مساکن مهر میر‌اشرف در حال اجراست، یادآور شد: با توجه به کاهش در‌آمدهای دولت و به تبع آن کم شدن اعتبارات عمرانی باید به فکر تعریف منابع در‌آمدی جدید باشیم که در این راستا شورای شهر و شهرداری اردبیل در جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و اجرای پروژه‌های مشارکتی بسیار موفق عمل کرده است.

نیکزاد فروش اموال دولتی را یکی از منابع در‌آمدی دولت توصیف کرد و ابراز داشت: به دنبال تجربه ناموفق فروش نیروگاه سبلان و هزینه‌کرد در‌آمد ناشی از آن به پروژه‌های سایر مناطق اینگونه تصور می‌شود که فروش املاک دولتی در جاهای دیگر سرمایه‌گذاری می شود در حالی که قصد داریم با فروش هتل لاله، آب‌درمانی‌ سبلان، مجتمع‌های قینرجه و شابیل درآمد آن را صرف پروژه‌های زیر‌بنایی نظیر سد عمارتی کنیم که به عنوان پروژه استراتژیک با حجم مخزن 230 میلیون متر‌مکعب قادر به آبیاری 200 هزار هکتار از اراضی منطقه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم با جذب اعتبارات پروژه‌های نیمه‌تمامی همچون راه‌آهن، چهار خطه کردن راه اردبیل – سرچم، بیمارستان تروما، گمرک بیله‌سوار، محور پارس‌آباد – سربند، فرودگاه پارس‌آباد، راه خلخال – سرچم، محور خلخال – کلور – درام، سد کوثر، عمارت، آبرسانی به موران، تکمیل سدهای معیشتی، کمر‌بندی شهر نیر و ... را هر چه سریع‌تر تکمیل و به مردم استان تقدیم کنیم.

انتهای پیام/62001/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول