اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قروه:

شاخص‌ترین ویژگی دولت اسلامی همراهی مردم با آن است

امام جمعه موقت قروه گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های دولت اسلامی و وجه تمایز آن از دیگر دولت‌ها این است که از پشتوانه عظیم مردمی برخوردار است.

شاخص‌ترین ویژگی دولت اسلامی همراهی مردم با آن است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام دانش با بیان این نکته در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: در نظام جمهوری اسلامی، کارگزاران دولت اسلامی از میان مردم برخاسته و برای خدمتگزاری به مردم وارد عرصه سیاست شده‌اند.

وی با تبریک هفته دولت و گرامی‌داشت سالروز شهادت، شهیدان رجایی و باهنر افزود: همراهى ملت با دولت و پشتیبانى آحاد مردم از آن، از عوامل ثبات دولت و اقتدار آن است و این رابطه تا هنگامى که دولت یک دولت ارزشى و خدمت‌گزار باشد، پایدار خواهد بود.

وی با اشاره به برخورداری دولت اسلامی در ایران از پشتیبانی عظیم مردم گفت: امام خمینی(ره) با به صحنه آوردن آحاد مردم و تشویق آنان به شرکت در عرصه‌های مختلف سیاسی، پیام آور این موضوع مهم بودند که تصمیم‌گیری در اداره جامعه لازم است از پشتوانه مردمی برخوردار باشد.

خطیب جمعه قروه اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر دو الگوی ناب دولتمردان اسلامی بودند که با خدمت خالصانه به معنای تمام در اسلام و انقلاب ذوب شدند و به خاطر همین ویژگی‌ها، دشمنان خدمت آنان را تاب نیاوردند.

به گفته امام جمعه موقت قروه هفته دولت فرصت مناسبی است که دولتمردان گزارش خدمات خود به مردم را ارائه بدهند و مردم مسلمان ایران نیز از زحمات دولتمردان قدردانی کنند.

وی افزود: هفته دولت، نمادی از وحدت مردم و دولت اسلامی است و این از افتخارات انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام دانش با اشاره به تقارن آغاز به کار دولت تدبیر و امید با هفته دولت، خاطرنشان کرد: این دولت در همین روزهای آغازین خود به ارزشی بودن خود اذعان داشت و رییس جمهور نیز با بیان اینکه ولایت فقیه ستون نظام ماست، راه را بر هرگونه فتنه انگیزی دشمنان بست. 

*پزشکی، اهدای سلامت و زندگی به مردم است

خطیب موقت قروه در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی داشت روز پزشک و بزرگداشت بوعلی سینا گفت: شغل طبابت یکی از مشاغلی است که کمتر شغلی در درجه و اهمیت ارزشی که دارد، به پای آن می‌رسد.

حجت‌الاسلام دانش با اشاره به جایگاه پزشکی در آموزه‌های دینی تصریح کرد: ارزش و اعتبار این حرفه در زندگی بخشیدن به انسان‌ها تا حدی است، که اسلام نجات جان یک نفر را به منزله نجات جان همه انسان‌ها عنوان می‌کند.

وی با اشاره به فرهنگ متعالی دینی ما و بهره‌مندی پزشکان متعهد و مسلمانان از این فرهنگ، تاکید کرد: نباید اجازه داد این شغل به جای نجات جان انسا‌ن‌ها به تجارت با جان انسان‌ها تبدیل شود.

*موضع گیری ملت مصر بر مبنای وحدت اسلامی نبود

امام جمعه موقت قروه در ادامه با اشاره به اوضاع مصر گفت: عدم موضع‌گیری ملت این کشور بزرگ اسلامی بر مبنای وحدت اسلامی، مهمترین عامل آشفتگی مصر و اوضاع کنونی آن است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام با سودجویی از غفلت مردم مسلمان این کشور، انقلاب عظیم مصر را به انحراف کشانیدند و آن را به جای نخست خود و حتی بدتر از آن برگرداندند.

حجت‌الاسلام دانش افزود: مردم مصر نباید امید خود را از دست بدهند و با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران که بر محور وحدت کلمه استوار است، راه نجاتی برای انقلاب خود پیدا کنند.

وی در پایان همچنین استفاده از سلاح شیمیایی توسط تروریست‌های تکفیری علیه ملت سوریه را محکوم کرد و خواستار دخالت سازمان‌های بین‌المللی برای برخورد با این اعمال تروریستی شد.

انتهای پیام/79009/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول