اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبیک تأکید کرد

لزوم تقویت اقتصاد هنر در هنرمندان آبیکی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک بر لزوم و ضرورت تقویت اقتصاد هنر در هنرمندان این شهرستان را از سوی مسئولان تأکید کرد.

لزوم تقویت اقتصاد هنر در هنرمندان آبیکی

محمدحسین نصیری امروز در حاشیه برپایی نمایشگاه احجام چوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: برای صعود، رشد و پیشرفت هنر علاوه بر قداست و حرمت بخشیدن به جایگاه هنرمندان، باید ابزار و سازوکار جدید را در اختیار هنرمندان قرار داد.

وی افزود: امروز با توجه به رشد فناوری اطلاعات و علوم روز، کارکرد ابزار سنتی هنر تغییر یافته و با توجه به استعداد هنرمندان باید ابزار و سازوکار جدید در اختیار آنان قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به سرسام‌آور بودن ابزار هنر در این برهه از زمان، اقتصاد هنر هنرمندان باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد؛ به این معنا که باید شرایط و بسترهای لازم را برای فروش و عرضه آثار هنری هنرمندان فراهم کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: فروش آثار هنری هنرمندان سبب می‌شود خلاقیت هنرمندان به روش‌ها و شیوه‌های مختلف به جامعه و مردم عرضه شود.

نصیری تخصیص اعتبار لازم برای فروش محصولات و آثار هنری هنرمندان را ضروری دانست و اضافه کرد: هنرمندان برای فروش آثار هنری خود به حمایت مالی مسئولان نیاز دارند.

وی تصریح کرد: هنرمندان نه برای امرار معاش بلکه برای خلق آثار هنری جدیدتر، نوآوری و خلاقیت به فروش محصولات هنری و خرید آثار از سوی مسئولان نیازمند هستند.

این مسئول افزود: مسئولان باید برای خرید آثار هنری هنرمندان گام برداشته تا هنرمندان بدون دغدغه فکری به خلق آثار هنری زیبا و جدید بپردازند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک با بیان اینکه جزیره‌ای عمل کردن مشکلی را رفع نمی‌کند، اذعان داشت: خرید آثار هنری هنرمندان باید به صورت فرهنگ در جامعه درآید تا با نمایش گذاشتن آثارشان، مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان به سمت هنر سوق یابند.

نصیری ادامه داد: خرید آثار هنری هنرمندان علاوه بر کمک به خلاقیت هنرمندان و هنرهای مختلف در تقویت فرهنگی جامعه نیز مؤثر است.

وی از رشد 250 درصدی بودجه عمرانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک طی هفت سال اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: طی این مدت میانگین اعتبار فرهنگی بین 250 تا 300 میلیون ریال بوده است.

این مسئول بیان کرد: گرچه فعالیت‌های هنری بسیاری در شهرستان آبیک صورت گرفته ولی با توجه به ظرفیت‌های موجود در هنرمندان، این فعالیت‌ها کافی نیست و هنوز به حد مطلوب نرسیده است.

انتهای پیام/77006/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول