اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

216 ‌مدرسه‌ برکت

مدرسه 2 کلاسه ‌برکت در بردسیر افتتاح شد

مدرسه ‌دو کلاسه ‌برکت در روستای باب‌شگفت شهرستان بردسیر افتتاح شد.

مدرسه 2 کلاسه ‌برکت در بردسیر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسیر با افتتاح مدرسه ‌دو کلاسه ‌برکت در روستای باب‌شگفت شهرستان بردسیر دانش‌آموزان این روستا از این به بعد در محیطی امن و مقاوم به تحصیل خود ادامه می‌دهند.

‌جلیل بشارتی مشاور ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: دویست و شانزدهمین ‌مدرسه‌ برکت در بردسیر افتتاح شد و با این مدرسه تا‌کنون تعداد 927 کلاس درس توسط بنیاد برکت در مناطق محروم کشور ساخته شده است.

وی گفت: این حرکت بنیاد برکت می‌تواند سرآغازی باشد که در آینده ما تعداد زیادی مدرسه در سایر نقاط محروم کشور داشته باشیم.

‌بشارتی از برگزاری جشن هزاره در ماه‌های آینده خبر داد و عنوان کرد: ‌به زودی افتتاح هزارمین کلاس درس را در مناطق محروم جشن می‌گیریم.

وی تصریح کرد: این بنیاد از مؤسسات پربرکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی در دفتر مقام معظم رهبری است و از محل درآمدهای اموال در اختیار ولی‌فقیه تامین می‌شود.

‌محمدرضا شریف‌نیا معاون عمرانی ستاد اجرایی فرمان امام نیز به خبرنگار فارس گفت: این مدرسه ‌دو کلاسه یکی از 19 مدرسه‌ای است که بنیاد برکت از سال 89 در استان کرمان آغاز به ساخت کرده است‌.

وی افزود: اعتباری که از طرف بنیاد برکت هزینه شده‌، 128 میلیون تومان است که با اعتبار اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان حدود 220 میلیون تومان هزینه شده.

شریف‌نیا گفت: این مدرسه دارای دو کلاس درس و تاسیسات و فضاهای  مناسب از جمله‌ اتاق مدیر، اتاق معلمان و بیش از یک هزار متر فضای آسفالت برای تفریح و بازی‌ است.

وی با قدردانی از همه‌ کسانی که در ساخت مدرسه همکاری داشته‌اند، افزود: مؤسسه ‌بنیاد برکت قرار است بر اساس منویات مقام معظم رهبری یک هزار مدرسه در کشور بسازد که تا‌کنون 403 مدرسه با یک هزار و 737 کلاس درس را تعریف کردیم که در استان کرمان 19 مدرسه بوده که سهم سال 92 تعداد پنج مدرسه است.

‌شریف‌نیا از ساخت یک مسجد مجاور هر مدرسه خبر داد و گفت: بنا به توصیه ر‌ئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بنا بر این است که از سال 92 کنار دیوار هر مدرسه یک مسجد نیز ساخته شود. 

وی همچنین از افتتاح دو مدرسه‌ در جنوب کرمان خبر داد و بیان داشت: با افتتاح این دو مدرسه ‌ما مفتخریم که تاکنون هشت مدرسه از 19 مدرسه‌ای که باید در استان کرمان ساخته می‌شده‌ را به عنوان هدایای مقام معظم رهبری به بچه‌های خوب کرمان تقدیم کنیم.

به گزارش فارس، مدرسه ‌دو کلاسه روستای باب‌شگفت بردسیر دارای 30 دانش‌آموز دختر و پسر در شش پایه تحصیلی است.

انتهای پیام/80027/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول