اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دبیرخانه شورای عالی صادرات غیرنفتی خبر داد

صادرات 41 میلیارد دلاری کالاها در سال گذشته

مدیرکل دبیرخانه شورای عالی صادرات غیرنفتی گفت: طی سال گذشته 41 میلیارد دلار محصولات و کالاها به نقاط مختلف صادر شده است.

صادرات 41 میلیارد دلاری کالاها در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عین‏الله محمدخانی غیاثوند ظهر امروز در نخستین همایش تولید، فرآوری و صادرات کشمش ایران اظهار داشت: صادرکنندگان غیرنفتی در سال گذشته افتخار آفریده و اهداف صادراتی را محقق کردند.

وی با بیان اینکه تحریم‏ها امر صادرات را به چالش کشیده بود، صادرکنندگان با هوشیاری خود ارز مورد نیاز کشور را تامین کردند، خاطرنشان کرد: صادرکنندگان با تلاش خود نشان دادند که مردم ایران در کار خود بن‌بست را نمی‏پذیرند.

مدیرکل دبیرخانه شورای عالی صادرات غیرنفتی با بیان اینکه طی چهار ماه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 5 درصدی صادرات در کشور مواجه شدیم، تصریح کرد: نبود بودجه ثابت در حوزه صادرات از جمله مشکلات فعالین در این بخش است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات بانکی نیز در سال گذشته در حوزه صادرات عملیاتی نشد، اضافه کرد: عوارض وارداتی به منظور توسعه صادرات در بودجه 92 پیش‏بینی شده بود که به تصویب نرسید.

محمدخانی غیاثوند با بیان اینکه صندوق توسعه ملی می‏تواند از طریق بانک‏های عامل تسهیلاتی را در بخش صادرات در نظر گیرد، یادآور شد: متاسفانه بانک‏ها بر اساس دلایلی که دارند، نتوانستند از صادرات حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 41 میلیارد دلار صادرات در کشور صورت گرفته است که 10 میلیارد دلار آن پتروشیمی و 9 میلیارد دلار نیز میعانات بوده است، ادامه داد: باید برنامه‏ریزی‏های مناسبی در حوزه صادرات صورت گیرد.

مدیرکل دبیرخانه شورای عالی صادرات غیرنفتی در زمینه مشکلات تولید کشمش نیز با بیان اینکه تولید کشمش به روش سنتی صورت می‏گیرد و مکانیزه نیست، اذعان داشت: انگور نیز برای خشک شدن روی زمین پهن می‏شود که سبب از بین رفتن کیفیت آن می‏شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه حمل و نقل کشمش و انبارداری از طریق گونی صورت می‏گیرد، تصریح کرد: این امر سبب زیاد شدن ضایعات این محصول می‏شود.

محمدخانی غیاثوند با بیان اینکه عدم آگاهی از روش‏های اصولی سمپاشی، نبود تشکل‏های قوی و صادرات محور و بسته‏بندی بی‌کیفیت از دیگر مشکلات در این حوزه به شمار می‏رود، افزود: تنوع در بسته‏بندی نیز باید مورد توجه تولیدکنندگان این محصول پر ارزش باشد.

انتهای پیام/73006/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول