اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی دامغان خبر داد

صادرات 1000 قطعه جوجه شترمرغ به ارمنستان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دامغان از صادرات یک‌هزار قطعه جوجه شترمرغ هفت روزه به کشور ارمنستان خبر داد.

صادرات 1000 قطعه جوجه شترمرغ به ارمنستان

علی‏‌اصغر جلال‌وند امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در استان سمنان اظهار داشت: در یک ماه گذشته، یک‌هزار قطعه جوجه شترمرغ هفت روزه به ارزش 60 هزار دلار از دامغان صادر شده است.

وی تصریح کرد: این جوجه شترمرغ‏‌ها پس از انجام مراحل قانونی و اقدامات بهداشتی لازم طی دو مرحله از مزرعه پرورش شترمرغ شرکت منتخب پویندگان راه شهرستان دامغان به کشور ارمنستان صادر شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دامغان در ادامه گفت: مطالعات و مذاکرات لازم در خصوص صادرات گوشت شترمرغ به کشور ارمنستان نیز در دست بررسی است.

به گزارش فارس؛ شترمرغ به دلیل قدرت متابولیسمی بالا و تبدیل غذا به انرژی، رشد سریع، عمر مفید و طولانی و تولید مثل بالا از دیگر دام‌ها متمایز است.

این دام به دلیل سازگاری با محیط زیست و آب و هوای متفاوت (از 30 درجه سانتیگراد زیر صفر تا 50 درجه بالای صفر) از نظر نگهداری، کم‌‏هزینه‌ترین جایگاه را به خود اختصاص داده‌است.

با حصارکشی روی زمین‌های خاکی و ایجاد سایه‌بان، می‌توان از شترمرغ نگهداری کرد و حتی غذای این پرنده، یونجه، علف و گیاهان دانه‌دار است.

این پرنده برخلاف سایر دام‌ها می‌تواند در دشت‌ها و فلات‌ها نیز زندگی کند و به دلیل داشتن سیستم گوارشی مناسب، آن هم به گونه‌ای که غذا به مدت 42 ساعت در معده این پرنده گردش می‌کند، تمام مواد مغذی در بدنش جذب می‌شود.

شترمرغ با رشد سریعی که دارد، پس از یک ماهگی، روزی یک سانتیمتر رشد کرده و در سن 10 ماهگی قابل کشتار بوده و این نشان‏‌دهنده رسیدن این پرنده به رشد اصلی است.

انتهای پیام/2249/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول