اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن صنفی مرغ‎داران اصفهان:

توان صادرات مرغ را داریم/نژاد «راس» محبوب ترین نژاد در ایران

دبیر انجمن صنفی مرغ داران اصفهان با بیان اینکه کشور توان صادرات مرغ را داراست، گفت: نژاد «راس» محبوب‌ترین نژاد در ایران محسوب می‌شود.

توان صادرات مرغ را داریم/نژاد «راس» محبوب ترین نژاد در ایران

بهرام پاکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به گرانی نهاده‎ها اظهار کرد: در حال حاضر قیمت نهاده‎ها بسیار بالا است و در این شرایط فقط تولید کنندگان متضرر می‎شوند.

وی ادامه داد: مقرر بود دولت تا پایان سال نسبت به پرداخت ارز مرجع به نهاده ها عمل کند اما این اتفاق رخ نداد. ارز 1236 تومانی از طرف بانک مرکزی به نهاده‎ها داده نمی‎شود که ضرر بزرگی به تولید کنندگان وارد می‎شود.

دبیر انجمن صنفی مرغ‎داران اصفهان بیان کرد: ما توان تولید و صادرات فراوانی داریم اما متاسفانه از این ظرفیت استفاده نمی‎کنیم.ما می‎توانیم به کشورهایی نظیر عربستان، عراق، امارات و کویت محصولات خود را بفروشیم و این کشورها را خریدار دائمی مرغ خود کنیم.

پاکزاد ادامه داد: باید روابط خود با کشورهای مختلف را بهبود بخشیم تا شاهد افزایش ارتباطات اقتصادی با دیگر کشورها و در نتیجه افزایش صادرات مرغ باشیم. به دلیل ظرفیت بالا و توان شغلی بالای کشورمی‎توانیم خیلی از بازارها را به تسخیر خود در بیاوریم، اما نیاز به مدیریت و برنامه ریزی دارد تا به این هدف برسیم.

دبیر انجمن صنفی مرغ‎داران اصفهان بیان کرد: در حال حاضر محبوب‌ترین و پرطرفدارترین نژاد در کشور نژاد راس است که حدود 80 درصد از جوجه ریزی‎ها مربوط به این نژاد است. بقیه نژادها به مقدار بسیار کم در ایران تولید می‎شوند چون طرفدار خاصی ندارند.

انتهای پیام/63015/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول