اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 13 اقلیم شناخته‌ شده جهان، 11 گونه آن در ایران است

محمدیان خبر داد: صادرات 40 نوع داروی گیاهی به خارج از کشور

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر بیش از 40 نوع داروی گیاهی به خارج از کشور صادر می‌شود.

محمدیان خبر داد: صادرات 40 نوع داروی گیاهی به خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از ملکان، مسعود محمدیان ظهر امروز در بازدید از واحد فرآوری گیاهان دارویی در شهرستان ملکان، با اشاره به اینکه تولید گیاهان دارویی می‌تواند درآمد بهره‌برداران را افزایش دهد، اظهار کرد: با توجه به شناسایی 320 گونه گیاهان دارویی در مناطق مختلف آذربایجان‌شرقی یکی از غنی‌ترین مناطق با ذخایر اصلی گیاهان دارویی در کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی، استعداد خوبی برای کشت و تولید سماق، گل محمدی، زالزالک، ذغال اخته و صدها نوع گیاهان دارویی شناسایی شده را داراست افزود: در راستای شناساندن گیاهان دارویی استان و توجه به تولید این محصول باید اقدامات ترویجی بیش از پیش در مناطق مستعد توسعه پیدا کند.

محمدیان با تاکید به اینکه مرکز تحقیقات کشاورزی استان، پژوهش‌هایی در این زمینه به انجام رسانده، اما تا تحقق اهداف، راه طولانی باید طی شود، گفت: در حال حاضر گل محمدی از نظر حجم و سطح زیر کشت گیاهان دارویی بیشترین تولید را از آن خود ساخته و سازمان در تلاش است برای ارتقای درآمد تولیدکنندگان این محصول، با ایجاد امکان توسعه صنایع بسته‌بندی و فرآوری، کاهش قابل توجه عرضه فله‌ای گیاهان دارویی را محقق کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی افزود: سهم استفاده از داروهای گیاهی در کشور، از سه دهم درصد به سه درصد افزایش یافته و در حال حاضر بیش از 40 نوع داروی گیاهی به خارج از کشور صادر می‌شود و در سال گذشته بیش از پنج درصد صادرات گیاهان دارویی به خارج از کشور افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر متقاضیان توسعه کشت گیاهان دارویی در استان از تسهیلات ویژه دریافت وام و زمین رایگان برخوردار می‌شوند گفت: از 13 اقلیم شناخته‌ شده در جهان، 11 گونه آن در ایران وجود دارد.

دکتر محمدیان در ادامه اضافه کرد: بیش از 90 درصد گونه‌های گیاهی جهان در ایران شناسایی شده و همین امر کشور را در ردیف مستعدترین کشورهای جهان برای تولید گیاهان دارویی قرار داده است.

تاکید سازمان بهداشت جهانی در جایگزینی تدریجی مواد طبیعی به جای مواد شیمیایی موجب شده تا کشورهای مختلف جهان نسبت به سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی کشت و تولید انبوه گیاهان دارویی در سطوح صنعتی و استفاده از آن در صنایع دارویی، بهداشتی و غذایی اقدام کنند.

انتهای پیام/60002/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول