اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی اعلام کرد

صادرات 280 تن شاه میگو در آذربایجان غربی

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال‌ جاری 280 تن شاه میگوی دراز آب شیرین آذربایجان غربی به کشورهای اروپایی صادر شود.

صادرات 280 تن شاه میگو در آذربایجان غربی

محمد شیرولیلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به صید شاه میگوی دراز آب شیرین پشت دریاچه سد ارس، اظهار داشت: چهار شرکت بهره‌بردار در امور استحصال، عمل‌آوری و صادرات شاه میگو مجوز فعالیت صید در این دریاچه را تا پایان 17 مهر ماه سال‌ جاری دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به پایان یافتن مدت مجوز فعالیت در پشت دریاچه سد ارس اشاره کرد و گفت: مدت اعتبار این مجوز دو ماه بود و دو ماه دیگر نیز به آن اضافه شد.

شیرولیلو به استفاده شرکت‌های بهره‌بردار شاه میگو از 70 صیاد محلی اشاره کرد و ابراز داشت: این شرکت‌ها زیر نظر اداره شیلات و آبزیان آذربایجان غربی پس از عمل‌آوری شاه میگوها اقدام به بسته‌بندی آن‌ها به صورت زنده می‌کنند.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی افزود: کشورهای اروپایی از جمله آلمان و فرانسه استقبال گسترده‌ای از صادرات شاه میگوی آذربایجان غربی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال‌ جاری 280 تن شاه میگوی دراز آب شیرین به کشورهای اروپایی صادر شود.

شیرولیلو اضافه کرد: شاه میگو به عنوان غذای اصلی و گران‌قیمت در اروپا محسوب می‌شود و صادرات این محصول می‌تواند ارزآوری مطلوبی برای کشور و آذربایجان غربی داشته باشد.

انتهای پیام/61010/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول