اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان خبر داد

صادرات 1500 کامیون بار تولیدات استان خوزستان به عراق

استاندار خوزستان گفت: خوشبختانه امروز حدود یک‌هزار و 500 کامیون بار از تولیدات استان به عراق صادر می‌شود.

صادرات 1500 کامیون بار تولیدات استان خوزستان به عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی در مراسم نشست با سران عشایر و طوایف عرب که ظهر امروز در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: نمی‌توان برای بهبود استان از افراد بیرون استفاده کرد بلکه باید از متخصصان و نفرات بومی استان استفاده کرد.

وی بیان کرد: بطور حتم اگر در تولید اشتغال، کشاورزی و صنعت افراد بومی استان را در اولویت قرار دهیم همیشه در حال پیشرفت خواهیم بود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: جنگ تحمیلی نه تنها خانه‌هایمان را ویران کرد بلکه بر پیکره نیروی انسانی استان نیز آسیب جدی وارد کرد.

وی ادامه داد: امروز به بیش از 600 واحد صنعتی تسهیلات پرداخت شده است و مشغول به فعالیت هستند، همچنین حدود یک‌هزار و 500 کامیون بار از تولیدات استان به عراق صادر می‌شود.

حجازی با بیان این که در جذب سرمایه‌گذار خارجی همیشه استان نخست کشور هستیم گفت: این مسائل زمانی باعث افتخار می‌شود که تولید کننده و سرمایه‌گذار مربوط به خود استان و تمام مقدرات استان توسط افراد بومی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی نیز در استان باید فعالیت بیشتری داشته باشد، اظهار کرد: در استان‌های دیگر برعکس خوزستان همه به دنبال کار خصوصی بوده و کسی به فکر استخدام در کارهای دولتی نیست.

استاندار خوزستان افزود: عدم سرمایه‌گذاری بر نیروی انسانی استان باعث شده است که لطمه‌های زیادی بخوریم، متاسفانه هنوز پایه‌های استان متزلزل بوده و شما عشایر باید کارها را به دست گرفته و رو به جلو حرکت کنید.

وی بیان کرد: نشست‌های بعدی را باید طوری برنامه‌ریزی کرد که سایر افراد بتوانند اظهار نظر کنند نه این که تنها چند سخنران به صحبت بپردازند.

حجازی گفت: اگر شما عشایر اهداف خود را در مسیری مشترک قرار دهید قطعا بیکاری و کمبودهای استان برطرف خواهد شد اما اگر هر کس کار خود را انجام دهد و اتحادی در کار نباشد کارها پیش نمی‌رود.

وی با اشاره به این که توجه به نیروی انسانی موضوع اصلی ما در استان است، تاکید کرد: در سال‌های اخیر بیش از 10 هزار نفر استخدامی تنها در آموزش و پرورش داشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در پایان این مراسم سران و عشایر عرب به پاس تقدیر از استاندار خوزستان، عشایر لباس محلی خود را بر تن وی کردند.

انتهای پیام/ 72001/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول